پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:21:34 - چهارشنبه 22 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هواشناسی استان هشدار زرد صادر کرد
پیش‌بینی بارندگی و احتمال جاری شدن رواناب در استان کرمان/ کاهش محسوس دما از پنجشنبه
هواشناسی کرمان اعلام کرد از روز پنجشنبه کاهش محسوس دما همراه با بارندگی و رواناب را خواهیم داشت.

به گزارش دانشجو آزاد:   در این اطلاعیه آمده است: “طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۲۳ و ۲۴ آذرماه جاری) فعالیت سامانه بارشی، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش باران در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش بینی می‌شود.

همچنین روز پنجشنبه سرعت وزش باد در شرق و برخی مناطق غربی استان کرمان بیش از سایر نقاط خواهد بود، لذا خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال تردد بویژه در شرق استان دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان خواهد بود.

با توجه به احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر بصورت نقطه‌ای، لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری نموده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط را رعایت کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود”.

اداره کل هواشناسی استان کرمان همچنین اعلام کرده است: با نفوذ هوای سرد به استان طی روزهای پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده، کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سالن‌های پرورشی اعم از دام، طیور، کندوهای زنبور عسل و گلخانه‌ها در سطح استان کرمان، به ویژه در نیمه جنوبی پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi