پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:03:28 - پنجشنبه 9 فروردین 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان:
دانشگاه‌های نسل چهارم بازوی تحقق شعار سال هستند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم با ماهیت کارآفرینی، فرصت‌سازی، خلاق و پیشرو توان ایجاد بستر رشد با مشارکت مردم را دارند.

به گزارش دانشجو آزاد: مصطفی جعفری کرمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به انتخاب کلید‌واژه «جهش تولید با مشارکت مردمی» از سوی رهبر انقلاب، عنوان کرد: در شعار امسال شاهد انعکاس کلیدواژه مشارکت مردم، این‌بار در جنبه  اقتصادی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع مهمی که در دل شعار امسال نهفته و بارها نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته، میدان دادن به بخش خصوصی واقعی برای پیش‌برد اهداف اقتصادی است؛ اما متأسفانه تاکنون این هدف نتوانسته آن‌طور که باید و شاید محقق شود به گونه‌ای که طبق برآوردها امروز بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اقتصاد ایران به صورت دولتی اداره می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اذعان کرد: باید به این نکته توجه داشت که بدون مشارکت مردم، امکان توسعه و پیشرفت اقتصاد ملی وجود ندارد و این تجربه در تمام جهان از شرق تا غرب وجود دارد و در ایران هم از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی، رویکرد واگذاری اقتصاد به مردم کلید خورده‌، هرچند تاکنون موفقیت چشم‌گیری در این حوزه حاصل نشده است.

جعفری کرمانی‌پور اذعان کرد: همواره حمایت از تولید، جزء اصلی نقشه‌ راه کشور بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله تأکید ویژه‌ای بر این موضوع داشته است، انتخاب شعار سال‌های اخیر مؤید این موضوع است که بایستی با تمام ظرفیت‌ها و امکانات از تولیدکنندگان حمایت کرد تا با اشتغال‌آفرینی و افزایش ثروت ملی، نقدینگی کنترل شده و تورم و گرانی‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در این بین دانشگاه‌ها می‌توانند نقش به‌سزایی در تحقق شعار سال داشته باشند، خصوصا دانشگاه‌های نسل چهارم مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در دو راهبرد کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان راهبرد کوتاه‌مدت را تشریح کرد و گفت: در این راهبرد دانشگاه‌ها با ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای عموم جامعه، حمایت از استارتاپ‌ها و همچنین ارتقاء سطح دانش و فناوری در جامعه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

جعفری کرمانی‌پور اذعان کرد: در راهبرد بلندمدت، همان‌گونه که از نام دانشگاه‌های نسل چهارم مشخص است، دارای ماهیتی کارآفرین، فرصت‌ساز، خلاق و پیشرو هستند که در حل مشکلات اجتماعی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی مدعی شد: دانشگاه‌های نسل چهارم تاثیر قابل توجهی بر محیط و توسعه محلی و منطقه‌ای دارند و در واقع فراتر از آموزش، پژوهش و کارآفرینی ایجادکننده و فرصت‌ساز توسعه محلی و منطقه‌ای هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه نسل چهارم دانشگاهی است که صرفاً مانند یک بنگاه اقتصادی به‌صورت منفعلانه به‌دنبال پاسخ‌گویی به نیاز بازار نیست. بلکه سعی می‌کند تا به شیوه فعالانه محیط اجتماعی و اقتصادی پیرامونش را شکل دهد و از این طریق می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

انتهای خبر/ 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi