پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:14:53 - شنبه 25 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش علمی تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم برگزار می‌شود
مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران همایش ملی تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم را برگزار می‌کند.

به گزارش”دانشجو آزاد”به نقل از خبرگزاری فارس، رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران از برگزاری همایش ملی تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: امضای توافق نامه میان ایران و گروه ۱+۵­ دریچه ای نو را به روی اقتصاد کشور گشوده است و صنعت گردشگری نیز از جمله موارد تاثیرگذار بر این بخش در دوران پساتحریم است، در این راستا مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی درنظر دارد با برگزاری این همایش به بررسی نتایج مثبت کوتاه مدت و بلندمدت حوزه گردشگری در دوران پساتحریم بپردازد.

یعقوب زاده توافقنامه هسته‌ای را بیش از بیش در بخش صنعت نفت و گردشگری موثر خواند و گفت: بهبود وضعیت گردشگری می‌تواند یکی از نتایج توافق باشد.

وی اظهار داشت: از آنجا که صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و اتومبیل‌سازی به سومین صنعت درآمدزا تبدیل شده‌ است و از لحاظ اقتصادی سبب ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و افزایش درآمد می‌شود. لغو تحریم‌ها برای این حوزه می‌تواند فضای رونق، اشتغال و کسب درآمد و ارزآوری را بهبود ببخشد و از این رهگذر نیز مردم کشورمان را بی نصیب نگذارد.

وی یکی از راهکارهای اصولی و روش­های بنیادین در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری ایران در جهان عنوان کرد و افزود: ایران با ثبت ۱۹ اثر ماندگار در فهرست میراث جهانی یونسکو و وجود تنوع زیستی و طبیعی منحصربه فرد این قابلیت را دارد که در ردیف‌ کشورهای نخست جاذب گردشگر جهان باشد؛ اما متاسفانه تاکنون بهره‌­ای اندک از این توانمندی‌ها برده شده است و ضروری است که در راستای توسعه زیرساخت‌های کشور، به صنعت گردشگری توجه ویژه شود و در این راستا گام‌های اساسی و موثر برداشته شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران در ادامه گفت: در شرایط جدید پیش رو، حوزه گردشگری می‌تواند جایگاه ویژه‌تری را به دست بیاورد مشروط بر اینکه فرصت سوزی نشود و از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده صورت گیرد چرا که یکی از صنایع دنیا که به شدت تحت تاثیر فضای سیاسی کشورها و دیپلماسی آنها قرار دارد حوزه گردشگری است.

در این همایش مقالات کاربردی در محورهای چشم انداز جذب سرمایه گذاری گردشگری داخلی و خارجی در دوران پساتحریم، توانمندی‌های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری دوران پساتحریم، نقش دولت و متولیان در تسهیل قوانین و صدور مجوزهای لازم به منظور سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه گردشگری، چشم انداز بازاریابی منطقه‌ای و جهانی گردشگری ایران در دوران پساتحریم، نقش گردشگری در اشتغال و توسعه کارآفرینی در دوران پساتحریم، نقش دیپلماسی عمومی در ارتقاء جایگاه گردشگری ایران در دوران پساتحریم، نقش رونق گردشگری در دوران پس از تحریم و تأثیر آن در کاهش پروژه ایران هراسی، مزیت‌ها و محدودیت‌های دولت در زمینه گردشگری در دوران پساتحریم، فرصت‌های ایران برای بهبود تصویر ایران در عرصه جهانی در دوران پساتحریم، بررسی اصول دیپلماسی مبتنی بر عزت، مصلحت و حکمت در دوران پساتحریم و ماهیت شناسی تحریم و اثرات آن بر فعالیت‌های گردشگری ایران مورد پذیرش است.

دبیر همایش افزود: مقالات منتخب در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی  اعطا می‌شود. همچنین مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tourismpeace.ir و www.istta.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۱۱۳۶ و ۶۶۴۹۱۲۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/M

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi