پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:06:52 - پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان:
باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند؛ زیرا در بسیاری از رشته‌ها به حد اشباع رسیده‌ایم و دانشجویان بعد تحصیل امکان اشتغال ندارد.

به گزارش دانشجو آزاد: 

قاسم محمدی‌نژاد، سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان در آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی برتر دانشگاه‌های استان کرمان که در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد گفت: امسال علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، اخلاق حرفه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی و ویژگی‌های شاگردپروری از شاخص‌های انتخاب سرآمدین آموزشی بوده است.


رییس پژوهشگاه افضلی پور افزود: از جمله رموز توفیق و ماندگاری یاد استاد شهید مرتضی مطهری تهجد و تقوا، اخلاص، تعمّق و تدقیق در امور، جامعیت علمی، تواضع و روحیه خدمت به مردم و جامعه بوده است.

*اعلام شاخص‌های سنجش سرآمدان 

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان تاکید کرد: امسال علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، اخلاق حرفه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی و ویژگی‌های شاگردپروری از شاخص‌های انتخاب اساتید برتر بوده است به پاس قدردانی از تلاش و کوشش جامعۀ دانشگاهی آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه معین استان برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، ما ١٠ کارگروه را انتخاب کردیم و بر اساس شاخص‌هایی از جمله، فعالیت‌های آموزشی، کیفیت و کمیت آموزشی، فناوری‌های آموزشی مکمل، آموزش پژوهش‌محور، فعالیت‌های فرهنگی و اخلاق حرفه‌ای، شئون استادی، بحث شاگردپروری و نقش‌آفرینی در مرجعیت علمی توانسته‌ایم سرآمدان آموزشی را برگزینیم.

محمدی‌نژاد با اشاره به تشکیل کارگروه تحول آموزشی در استان برای اولین‌بار با ریاست استاندار، اعلام نمود: مطابق آئین‌نامه آموزشی ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تمامی مصوبات مربوط به آمایش در حوزه آموزش عالی استان در این کارگروه مطرح و مجوز‌های لازم را دریافت می‌نمایند. 

*تدوین سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی 

وی در ادامه گفت:سپس موارد در شورای گسترش مطرح می‌شوند و به‌زودی سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی در این کارگروه تهیه و به تصویب شورای گسترش آموزش عالی خواهد رسید.

دبیر کارگروه تحول آموزشی در استان توضیح داد: باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند؛ زیرا در بسیاری از رشته‌ها به حد اشباع رسیده‌ایم و دانشجویان بعد تحصیل امکان اشتغال ندارد.

وی تصریح کرد: نیاز محوری، مهارت و اشتغال آفرینی به‌عنوان سرفصل‌هایی قرار گرفته‌اند که بایستی در تغییر رویکرد آموزشی استان کرمان مدنظر قرار گیرد. 

او افزود:در دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار بر این است ضمن احترام به رویه‌هایی که از قبل وجود داشته در فعالیت‌های آموزشی به سمت برنامه‌محوری و استاد محوری پیش رفته و هر گونه تغییر مبتنی بر فکر و برنامه باشد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi