پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:05:51 - چهارشنبه 2 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس كل دادگستری استان کرمان:
مشارکت در انتخابات موثر در سرنوشت کشور/ نظیر مجلس خبرگان در دنیا وجود ندارد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مانند مجلس شورای اسلامی مهم و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مصاحبه‌ای با بیان این مطلب که در یازدهم اسفندماه سال جاری رخداد سیاسی مهمی در کشور رقم خواهد خورد، اظهار داشت: همچنان که مردم عزیز از وظایف و اهمیت مجلس نمایندگان شورای اسلامی اطلاع دارند لازم است تا شرح وظایف مجلس خبرگان رهبری نیز برای رای دهندگان و علی الخصوص نوجوانان و جوانان تشریح شود.

او بر تشریح و تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در بین عموم تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌ها و ابتکارات قانون اساسی تشکیل مجلس خبرگان رهبری است که نظیر و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه وظیفه مجلس خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد رهبری است لازم است مردم برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری دقت نظر و توجه ویژه‌ای به خرج دهند.

او کرمان با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه ویژه، والا و ارزشمندی می‌باشد چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس خبرگان نظارت بر عملکرد و صفات رهبری می‌باشد.

حجت الاسلام حمیدی همچنین ضمن اشاره به اهمیت  اصل ۱۰۷ قانون اساسی، گفت: طبق این اصل مهم قانون اساسی، وظیفه انتخاب رهبری جامعه اسلامی برعهده مجلس خبرگان رهبری می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به اهمیت اصل ۱۱۱ قانون اساسی، بیان داشت: یکی دیگر از وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری نظارت بر توانمندی و حفظ شرایط و صفات رهبری است.

وی در پایان عنوان کرد: مردم و علی الخصوص نوجوانان و جوانان همانطوری که به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اهمیت می‌دهند بایستی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اهمیت خاصی قائل باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi