پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:12:13 - یکشنبه 28 اسفند 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم کرمان در مجلس:
ریزش دانشجو برای ادامه تحصیل در دانشگا‌هها
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی دانشگاه‌های دولتی استان کرمان کاهش یافته است.

به گزارش دانشجو آزاد: محمد مهدی زاهدی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اصحاب رسانه مشاورین امینی برای مجمع نمایندگان باشند، گفت: با کمک و همراهی خبرنگاران در بیان نقد‌ها و نقطه نظراتشان، بدون شک سال پیشرو را قوی‌تر و موفق‌تر پیش خواهیم برد.

او با بیان اینکه جریان سیاستی ما بر مدار خوبی قرار گرفته، افزود: تفاهماتی با برخی کشور‌ها انجام شده است که بسیار امیدوار کننده و قابل توجه است.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: آمریکایی‌ها تاکنون بار‌ها پیام داده اند تا تفاهم با ایران را برقرار کنند چراکه آن‌ها اگر چه در رسانه‌های خود برجام را تمام شدنی عنوان می‌کنند، اما در پنهان می‌دانند و ایمان دارند که خلاف آن است، زیرا آمریکا ظاهر و باطنش یکی نیست.

زاهدی با اشاره به اینکه مصر اعلام کرده است که بدنبال گسترش ارتباطات هستیم، اضافه کرد: ارتباط با عربستان باعث شد که کشور‌های اروپایی که اغتشاشات را حمایت می‌کنند و در برخی موارد حتی سفرای این کشور‌ها جزو اغتشاشگران بودند، حساب کار دستشان بیاید.

او بیان کرد: در بحث جمعیت و جوانی جمعیت و همچنین سربازان مجرد برنامه‌هایی در نظر داریم با وجودی که در سال ۱۴۰۱ تصمیمات خوبی برای آن‌ها انجام شد.

عضو کمیسون آموزش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش کمبود داریم که قرار شده است در صورت درخواست کارکنان، سن بازنشستگی دو سال افزایش پیدا کند و با این قانون کمبود معلم نیز تا حدودی جبران می‌شود.

او با بیان اینکه رتبه بندی معلمان در سال گذشته شروع خوبی بود برای توجه به زحمات ان‌ها بود، گفت: این کار طی ۶ ماه و برای ۸۰۰ هزار معلم کاری بسی دشوار بود و برای توجه به اعتراضات فرهنگیان امیدواریم طی سال جدید رسیدگی شود.

زاهدی در خصوصو مدارس غیردولتی گفت: در خیلی از آن‌ها نوعی بیگاری از پرسنل آن‌ها کشیده شده است و کار‌هایی انجام دادیم و بعد از عید جزو اولین کار‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور به داد‌ها بصورت یکپارچه دسترسی نداریم، افزود: یکی از آن دلایل این است که سامانه داده پردازی که دستگاه‌های مختلف بتوانند بهره گیری کنند و بتوانند طبق آن پیش بروند، لازم است که باید توسط هوش مصنوعی ایجاد شود.

زاهدی عنوان کرد: گازرسانی به مناطق صعب‌العبور در کشور مورد تاکید مجلس بوده است لذا در استان کرمان حدود ۹۸ درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردارند و تلاش می‌شود تا دو سال آینده به ۱۰۰ درصد برسیم.

او گفت: تاکنون در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه کرمان تشنه است رایزنی‌هایی انجام داده ایم و ۲هزار میلیارد تومان نیاز داریم برای تامین آب برای آب شهری وسیستم آبرسانی به روستا‌های کرمان که تاکنون مقداری تهیه شده است که باید برای تامین و فراهم کردن مابقی این هزینه بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم که فیبر نوری را به روستا‌های محروم برسانیم تا برای رفع مشکل اینترنت آن‌ها اقدام خوبی انجام داده باشیم.

او افزود: در راور طی ۵ سال گذشته نرخ خود کشی در راور بسیار بالا بود، ولی اکنون که کارخانه فولاد در آنجا راه اندازی شده است، بیش از ۸۰۰ نیرو بصورت مستقیم مشغول با کار شده اند و این نیز برای مردم آن‌ها موردی امید آفرین بوده است.

زاهدی با بیان اینکه تعداد دانشجو در دانشگاه آزادکم شده است، گفت: علاوه بر دانشگاه آزاد در برخی دانشگاه‌های دولتی هم، اشتیاق به تحصیل تا مقطع لیسانس کم و برخی از رشته‌ها جاذبه آموختنشان تا حد چشم‌گیری را از دست داده است.

او افزود: دانشگاه آزاد املاک زیادی در کل کشور دارد و می‌تواند با بهینه سازی و استفاده از قانون مولد سازی در چرخه اقتصادی بکار ببرد تا مشکلاتش مرتفع و نیرو‌های فعال کاری خود را تامین مالی کند.

زاهدی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال محور ۵ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت خوابگاه دانشجویی اختصاص داده شده، ادامه داد: در دولت گذشته ظلم بزرگی از ابعاد مختلفی به دانشگاه فرهنگیان وارد شد و در نظر داریم با واگذاری و اختصاص دادن بخش‌هایی از دانشگاه پیام نور به این دانشگاه، امیدواریم تاحدی مشکل نبود خوابگاه دانشگاه فرهنگیان برطرف شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi