پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:44:54 - دوشنبه 21 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشاور فرماندهی معظم کل قوا:
دشمن از غفلت ما استفاده و جوانان را به صحنه می‌آورد
مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمن کارش دشمنی است و او به فکر براندازی به هر نحوی هست و ما باید آگاه باشیم. دشمن از غفلت ما استفاده می‌کند و جوانان ما را در حوادث چند سال گذشته به صحنه می‌آورد.

به گزارش دانشجو آزاد: امیرسرتیپ سیدحسام هاشمی پیش از ظهر امروز ۲۱ فروردین ماه در آئین بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس رشادت های زیادی کرد و با وجود ده‌ها ترکش در بدنش، در چنین روزی به دست پست ‌ترین گروه‌های معاند و مخالف اسلام و انقلاب جلوی چشمان فرزندش به شهادت رسید.

او با اشاره به اینکه هر سال سالگرد شهادت صیادشیرازی نسبت به سال قبل باشکوه‌تر برگزار می‌شود، ادامه داد: وقتی هدف خدایی باشد، مرقد شهید سلیمانی و صیاد شیرازی تربیت ساز می شود.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: صیاد شیرازی سال ۵۷ با سرگرد سال ۵۹ خیلی فرق داشت. او مرد علم و عمل بود و علم را برای عمل کردن می‌آموخت و آن را به دیگران منتقل می‌کرد.

او افزود: شعار زندگی او “من کان لله کان الله له” بود و این در طول زندگی صیاد شیرازی مشهود است، در برخورد با دشمن، در انتخاب دوستان چه زمانی که در مسند قدرت بود و امکانات داشت و چه زمانی که مورد بی مهری قرار گرفت.

هاشمی با تاکید برآنکه چون سپهبد صیاد شیرازی برای خدا کار می کرد خدا او را بالا برد، تصریح کرد: ارتشی ها به علت مسئولیت پذیری، شجاعت، علم و دانشش و توجه به علم و به کارگیری متخصصین در جنگ به صیاد افتخار می کنند.

او ادامه داد: سپاهی ها به خاطر توجه به سپاه در تشکیل و آموزش این نهاد، میدان دادن به جوانان سپاه در عمل و به خاطر عشق به سپاه او را سپاهی می دانند و بسیجی ها به دلیل محبتی که به بسیج داشت او را بسیجی می شمارند.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: صیاد شیرازی را با یک سخنرانی و صحبت کوتاه نمی توان توصیف کرد. در زمان شهادت این بزرگوار گفتم که صیاد ۱۰۰ کتاب خواهد شد و تاکنون حدود ۵۰ کتاب در خصوص او منتشر شده و این کتاب ها به سفارش ما نوشته نشده است. همچنین صدها مقاله و صدها پژوهش و چندین پایان نامه در توصیف صیاد شیرازی نوشته شده و خواهد شد.

او با اشاره به استعفای سپهبد صیاد شیرازی در سال ۱۳۶۵ از فرماندهی نیروی زمینی و نظر مقام معظم رهبری درباره او اظهار کرد: بعد از استعفاء، او به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع منصوب شد.

جانشین هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با بیان این مطلب که زندگی سپهبد صیادشیرازی را به چهار بخش تقسیم کرده ام، در ادامه تصریح کرد: امام راحل انقلاب مسلحانه نکرد و ارتش شبیه‌ترین جامعه به ملت بود.

او با بیان این مطلب که شهید سلیمانی درباره شهید صیاد شیرازی گفت “صیاد سلمان ارتش بود”، در ادامه با اشاره به اشعار انحلال ارتش عنوان کرد: دشمنان در آن زمان فهمیدند باید این بازو را قطع کنند و صیادشیرازی در ارتش بی نظیر بود و دوستان و همفکران صیاد در نگهداری ارتش خیلی نقش داشتند و در این زمینه می توان صدها کتاب نوشت.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا توصیه کرد: تاریخ را خوب بخوانید و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و رشادت هایی که انجام شد را بازگو کنید تا نسل های بعدی ما با آگاهی و دانش با تبلیغات سوء دشمن مقابله کنند و اگر چنین نکنیم قطعا ضربه خواهیم خورد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: دشمن کارش دشمنی است و او به فکر براندازی به هر نحوی هست و ما باید آگاه باشیم. دشمن از غفلت ما استفاده می کند و جوانان ما را در حوادث چند سال گذشته به صحنه می آورد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi