پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:23:47 - چهارشنبه 16 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری اردوهای آموزشی با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها
در جلسه ۲۸۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، برگزاری اردوهای آموزشی با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها از سوی اعضا پیشنهاد شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:در ابتدای این جلسه و با توجه به برخی مباحث مطرح شده پیرامون موضوع “اردوهای مختط” در رسانه‌ها اعضا خواستار دقت بیشتر به منظور جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها شدند.

اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، همچنین بر تسریع در ارائه گزارش از جانب هیئت مأمور شده از جانب این شورا، پیرامون این موضوع ، تاکید کردند.

همچنین اعضا پیشنهاد کردند تا اردوهای آموزشی که بنا به ضرورت باید به صورت مختلط برگزار گردد، نیز با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دانشگاه‌ها نیز در این مورد گفت: این موضوع مسلم است که سیاست کلان مسئولان وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه‌ آزاد اسلامی بر رعایت ضوابط شرعی در محیط دانشگاه است، اما تخلفاتی هم در این زمینه اتفاق افتاده که متأسفانه برخی از این تخلفات توسط مسئولان دانشگاه‌ها انجام شده است.

وی افزود: البته همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» تأکید فرموده‌اند فضای غالب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فضای تدین و معنویت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه در این موضوع برخی از رسانه‌ها نیز شیطنت کردند و قصد داشتند تا با این موضوع برخورد سیاسی کنند.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همه ما وظیفه داریم تا فضای دینداری را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم هم در این زمینه از تقویت اردوهای جهادی، راهیان نور و زیارتی به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان خبر داد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه، موضوع «اقدامات دارای اولویت نظام‌های چهارگانه سند دانشگاه اسلامی» در دستور کار قرار گرفت و دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها روند اقدامات انجام شده در نهادهای مجری این اقدامات را تشریح و دسته‌بندی کرد.

پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که از مهمترین آنها می توان به استفاده از ظرفیت اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور در پیگیری اجرای سند دانشگاه اسلامی، مستندسازی اقدامات دستگاه‌ها در زمینه اجرای سند دانشگاه اسلامی به منظور تبادل تجربیات، در نظر گرفتن محیط پیرامونی به منظور اثربخشی بیشتر از اقدامات، تبیین و تشریح دقیق اصطلاحات مندرج در سند به منظور جلوگیری از برخی سوء تفاهم‌ها، خودداری از شتابزدگی در ارائه گزارش اقدامات انجام شده، توجه به اقدامات پژوهشی انجام شده در کشور و ترغیب و تشویق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای اقدامات سند دانشگاه اسلامی، اشاره کرد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi