پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:52:48 - پنجشنبه 9 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
برای مقابله با آسیب‌های خانواده، نیازمند عزم ملی هستیم
رئیس کل دادگستری استان کرمان وجود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه را نتیجه عدم توجه به کانون خانواده دانست و گفت: همه آحاد جامعه در این وضعیت مقصر هستند و تا زمانی عزم ملی برای مقابله با آسیب‌های خانواده شکل نگیرد نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم

به گزارش دانشجو آزاد: 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز ۹ آذرماه در همایش مشاوره و سازش، تحکیم بنیان‌های خانواده در کرمان اظهار کرد: آسیبی که امروز متوجه خانواده‌هاست، بسیار مهم است.

وی با اشاره به جایگاه خانواده بیان کرد: مادر همه آسیب‌ها مربوط به خانواده‌هاست و اگر بتوانیم جلوی این آسیب را بگیریم از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: نتیجه عدم توجه به کانون خانواده، وجود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است. همه آحاد جامعه در این وضعیت مقصر هستند و تا زمانی عزم ملی برای مقابله با آسیب‌های خانواده شکل نگیرد نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و این کار به همکاری همه اقشار و تک تک آحاد جامعه نیاز دارد.

وی مهمترین عامل آسیب‌های خانواده را در فاصله گرفتن از سبک زندگی دینی و ملی دانست و تصریح کرد: از ازدواج‌های سنتی فاصله گرفته‌ایم و ازدواج‌ها احساسی شده و این عامل اصلی طلاق‌هاست. گفتنی است که در گذشته افراط‌هایی نیز وجود داشت که ازدواج‌ها بدون شناخت صورت می‌گرفت که نباید اینگونه باشد و شناخت قبل از ازدواج مهم است.

حمیدی با تبیین نگاه اسلام به ازدواج و در ادامه با انتقاد از شتاب زیاد تغییر سبک زندگی عنوان کرد: زندگی‌های امروز با سبک زندگی ایرانی فاصله دارد و باید با فرهنگسازی در جامعه این موضوع را اصلاح و سبک زندگی را به ایرانی و اسلامی بازگردانیم. 

وی با اشاره به آمارها عنوان کرد: اگر مشاور، وکیل، قاضی و … حس حل مشکل خانواده‌ها را داشته باشند، طلاق به حداقل خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید برآنکه صلح و سازش در پرونده‌های اختلاف خانوادگی را در اولویت قرار دهید، در ادامه با اشاره به آسیب‌های روحی فرزندان طلاق تصریح کرد: وکیل و قاضی برای صلح و سازش وقت بگذارید و بدانید که کودکان آینده سازان جامعه هستند و نسبت به آنها مسئولیت داریم. 

وی با تاکید برآنکه جوانان را از ازدواج‌های احساسی بپرهیزانید و در ادامه خطاب به مشاوران و وکلا گفت: مشکل جوانان را حل کنید و نگذارید زندگی آنها به جدایی منجر شود.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi