پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:15:02 - پنجشنبه 16 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به مناسبت روز دانشجو صورت گرفت؛
بازدید علمی – آموزشی دانشجویان رشته حقوق از دادگستری کرمان/حضور در دادگاه و پرونده خوانی
همزمان با روز دانشجو بازدید علمی آموزشی دانشجویان رشته های حقوق از دادگستری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: محمد باقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان در جریان بازدید علمی آموزشی دانشجویان رشته های حقوق از دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در راستای افزایش دانش حقوقی و قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و معرفی ساختار و رسالت دستگاه قضا به دانشجویان، بازدید علمی با حضور ۸۰  نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های شهید باهنر کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز به میزبانی محاکم حقوقی و دادگاه های تجدید نظر شهر کرمان  برگزار شد.

معاون دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در این بازدید سه ساعته دانشجویان در گروه های چند نفره از تعدادی از شعب دادگاه تجدید نظر، دادگاه حقوقی، اجرای احکام حقوقی و کیفری بازدید و به صورت چهره به چهره با تعدادی از قضات در حوزه های مختلف گفتگو کردند.
وی افزود: در ابتدای این بازدید آموزشی، دانشجویان با حضور در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری استان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

اسلامی عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در این بازدید مورد استقبال دانشجویان حقوق قرار گرفت، موضوع پرونده خوانی بود که تحت نظارت رییس شعبه هشتم دادگاه تجدید نظر صورت پذیرفت و دانشجویان بصورت عملی و از نزدیک با یک پرونده قضایی آشنا شدند و پاسخ سوالات خود را از قضات رسیدگی کننده ،دریافت کردند.

گفتنی است پرسش و پاسخ با رییس کل دادگستری استان کرمان، قضات دادگاه های تجدیدنظر و محاکم حقوقی  پایان بخش این بازدید علمی – قضایی بود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi