پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:39:48 - یکشنبه 26 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان عنوان کرد:
افزایش ۷۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در کرمان
مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان گفت: قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و به‌صورت میانگین این افزایش قیمت بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

به گزارش دانشجو آزاد: رضا اکرم‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به اینکه فروش نوشت‌افزار از اوایل هفته گذشته به‌صورت جدی شروع شده است، گفت: همکاران ما با فعالیت در ۲۰۰ واحد صنفی مشغول به فروش لوازم‌التحریر هستند.

 مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان ادامه داد: قیمت لوازم‌التحریر همچون سایر کالاها نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته که به‌صورت میانگین این افزایش قیمت بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به تأکیداتی که در زمینه استفاده از کالای ایرانی در دو حوزه حمایت از کارآفرینی و فرهنگ‎‌سازی بوده؛ تقریبا بین ۸۵ تا ۹۰ درصد کالاهای موجود در بازار کالای ایرانی است و خوشبختانه در این حوزه هیچ‌گونه کمبودی در سطح بازار وجود ندارد.

اکرم‌زاده با بیان اینکه اکثر شکایت‌ها در خصوص قیمت‌هاست، ابراز کرد: در این حوزه یک موضوع، گران‌فروشی است که در این زمینه از سوی اتحادیه و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به‌صورت مستقل و یا گشت مشترک، بازرسی از ابتدای شهریور ماه در حال انجام است و بر اساس آمار اتاق اصناف، از ۱۱۰ واحد بازرسی شده، هفت پرونده گران‌فروشی تشکیل شده است.

مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان افزود: موضوع دیگر در حوزه نوشت‌افزار، گرانی کالاست که کالاها نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند که اکثر شهروندان از این مسئله گلایه‌مند هستند و متأسفانه این موضوع دست واحد صنفی و اتحادیه نیست این مسئله، مربوط به حوزه تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه کیفیت کالا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و همچنین تنوع کالایی در بازار وجود دارد و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کالاها، کالای وارداتی و لوکس است، تصریح کرد: کالای ایرانی با کیفیت‌ و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد و این‌گونه نیست که کارخانه تولیدی، به قیمت‌ توجه کرده و کیفیت را فدای قیمت کرده باشد.

اکرم‌زاده در خصوص چالش‌های واحد‌های صنفی نوشت‌افزار اظهار کرد: نمایشگاه‌های فصلی که هرساله برگزار می‌شوند، ۹۹ درصد غرفه‌داران آن‌ها کرمانی نیستند و از شهرهای دیگر در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند که با قیمت‌ها بالاتر از بازار، محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند و بازار را خراب می‌کنند.

 مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان ادامه داد: اول شهریور ماه ابتدای جاده هفت‌باغ نمایشگاهی برگزار شد که با توجه به بازرسی‌های انجام شده، قیمت نمایشگاه‌، بالاتر از قیمت بازار بود و متأسفانه به‌دلیل تبلیغات تخفیفات ویژه که خلاف واقعیت است، مردم برای خرید به این نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: موضوع دیگر این است که برخی از مراکز آموزشی همچون پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها زمانی که والدین برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند مبالغی را برای خرید نوشت‌افزار دریافت می‌کنند به این بهانه که لوازم‌التحریر مورد استفاده فرزندان آنان از کیفیت یکسان و مدل‌های شیک باشد تا در بین کودکان چالشی به‌وجود نیاید و این در حالی است که مدارس و مهدکودک‌ها از لحاظ قانونی اجازه این‌ کار را ندارند.

اکرم‌زاده افزود: سال‌های قبل مدارس و مهدکودک‌ها با یک واحد صنفی مشخص هماهنگ و والدین برای خرید نوشت‌افزار به آن واحد مراجعه می‌کردند و این بسیار عادلانه‌تر بود تا آنکه بخواهند هزینه‌ای را از والدین بگیرند و خودشان از تهران و یا جای دیگر خریداری کنند و با قیمت بالاتر لوازم‌التحریر را به فروش برسانند؛ امسال چند مورد شکایت در این زمینه داشته‌ایم.

مدیر اجرایی اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان خاطرنشان کرد: صنف نوشت‌افزار با کمک سایر رده‌های در حال فعالیت در این صنف، هرساله از ابتدای شهریور ماه اقدام به جمع‌آوری تعدادی بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت می‌کند و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌دهد.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi