پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:09:28 - یکشنبه 23 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استارت آپ؛ ایده هایی زودبازده و دانش بنیان جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی
استارت آپ ها یک راه برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می باشد زیرا فعالیت هایی زودبازده و دانش بنیانی هستند و هم با جذب سرمایه سریعا به نتیجه میرسند و با یک گشت و گذار ساده در اینترنت می توان نمونه های موفق استارت آپ های داخلی را نیز مشاهده کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” همه دهه ۲۰۱۰-۲۰۲۰ را به عنوان سرآغاز انقلاب اقتصادی می دانند زیرا از لحاظ اهمیتی که در ایجاد تغییر در دنیا دارد مشابه انقلاب علمی قرن شانزدهم و انقلاب صنعتی قرن هیجدهم است.

استارت آپ واژه ای است که در سال های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانی های نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می کنند.

استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راه حلی نوین را برای یک مساله ارائه می کند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد و تعریف دیگر نیز استارت آپ را یک تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شرکت یا سازمان موقت تعریف می کند که در پی ایجاد و راه اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه خاصی است.

نوآوری به عنوان شاخصه اصلی استارت آپ عنوان شده است و این نکته مورد اشاره قرار گرفته که استارت آپ ها معمولا ماهیتی مرتبط با فناوری دارند. با بررسی تولد و فعالیت استارت آپ ها در سال های اخیر می توان به جرات گفت که به صورت میانگین عمر استارت آپ ها تقریبا سه سال است و این کمپانی های نوپا پس از سه سال دیگر یک استارت آپ شناخته نمی شوند و دلیل آن را می توان در یک جمله ساده بیان کرد: رسیدن استارت آپ به سودآوری، پایانی برای شناخته شدن آن به عنوان یک استارت آپ موفق خواند. زیرا در این مرحله استارت آپ می تواند توسط سایر کمپانی های بزرگتر تصاحب شده یا به آن میزان سود دهی و رشد پرسنلی برسد که دیگر نمی شود آن را استارت آپ نامید و در حال حاضر برگزاری استارت آپ به عنوان یکی از مدلهای نوین ارتباط و یکپارچگی دانشگاه با صنعت و بازار به منظور راه اندازی شرکت های نوپا و زایشی از دل دانشگاه در راستای شتابدهی نوآوری و تبدیل دانش به ثروت و ارزش مطرح می باشد.

در استارت آپ، ایده پردازان در طی مسابقه ای با حضور سرمایه گذران، طرحهای خود را ارائه می‌نمایند و طرحهایی که قابلیت تجاری سازی دارند از سوی سرمایه گذاران حمایت می شوند. در کشورمان نیز این روزها شاهد ظهور استارت آپ های متعددی هستیم. حتی کمپانی هایی نیز وجود دارند که در صورت مقبول بودن طرح و آنچه که استارت آپ در پی رسیدن به آن است، درصدد حمایت از این کسب و کار برمی‌آیند.

حتی در ماده یک لایحه حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها و اختراعات که در مجلس نیز به تصویب رسیده آمده است که شرکت ها و موسسات دانش بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی که شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری هستند وهمین طور تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می شود.

استارت آپ ها یک راه برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می باشد زیرا فعالیت هایی زودبازده و دانش بنیانی هستند و هم با جذب سرمایه سریعا به نتیجه میرسند و با یک گشت و گذار ساده در اینترنت می توان نمونه های موفق استارت آپ های داخلی را نیز مشاهده کرد.

توسعه یک ایده و راه اندازی یک استارت آپ پیش از داشتن ایده و ابزار، نیازمند خودباوری است. در صورتی که شما نیز ایده ای دارید، می توانید با سنجش تمام جوانب، استارت آپ خود را راه اندازی کرده و به عنوان یک کارآفرین شناخته شوید. کشورمان ایران در بسیاری از زمینه ها مکان بکری برای راه اندازی و ارائه ی سرویس های مختلف است.

محمد چمن رسان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi