پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:35:45 - پنجشنبه 1 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برخورد با فساد اداری دغدغه نظام و قوای سه‌گانه است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخورد با فساد اداری امروز دغدغه نظام و هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است و اعتماد مردم به نظام را افزایش می‌دهد.

به گزارش دانشجو آزاد: همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، استاندار، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه ثارالله استان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش، جانشین انتظامی استان، بخشی دادستان مرکز استان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان کرمان و فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این همایش با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: از تلاش جهادی همکارانم در اجرای عدالت و احقاق حق مردم در اقصی نقاط استان کرمان تشکر می‌کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله بهشتی، افزود: برکت جلسه امروز تقارن با دهه اول ماه ذی‌الحجه است و در آستانه دهه امامت و ولایت قرار داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه پیام جلسه امروز وحدت و همدلی و همراهی مسئولان استان در رده‌های مختلف است، گفت: ما برای پیشرفت و توسعه و آبادانی و اجرای عدالت به همراهی و همکاری و همدلی نیاز داریم که در استان کرمان این وحدت و هماهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار پرونده قضایی در سال گذشته رسیدگی و رای صادر شده و احکام آن اجرایی شده است، بیان کرد: ۲۲۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و برای آنها رای صادر شده است.

حمیدی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۸۸۰ هکتار از اراضی دولتی که تصرف شده بود به بیت‌المال برگشته است، افزود: برای سودجویان و متصرفین نیز تشکیل پرونده قضایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با فساد اداری امروز دغدغه نظام و هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است، گفت: برخورد با فساد در کشور اعتماد مردم به نظام را افزایش می‌دهد و قوه قضائیه با اجرای عدالت به‌دنبال جذب اعتماد عمومی جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شرایط کشور شرایط خاص و ویژه‌ای است، افزود: ما باید با این همه هجمه دشمن در تبلیغات و فضای رسانه‌ای با وحدت و همدلی کار کنیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان به‌دنبال اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و اجرای سند تحول قوه در این دوره است، ادامه داد: برای این مهم نیازمند همکاری همه ارکان نظام هستیم.

چرا برخی از احکام برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است

محمدرضا پورابراهیمی در این  همایش با بیان اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: در برنامه ششم احکام مهمی برای انجام ماموریت‌های قوه قضائیه تصویب شد و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در حال آسیب‌شناسی است که چرا احکام آن کاملاً اجرایی نشده است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از آنجا که منابع لازم برای اجرای احکام دیده نشده برخی از این مصوبات به طور کامل و یا کاملاً اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه تاکید بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی است و زمان پرونده‌ها بسته به نوع جرایم تعیین شده است، افزود: افزایش تعداد قاضی نسبت به برنامه ششم ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بررسی لایحه دولت در برنامه هفتم توسعه از شنبه در مجلس آغاز می‌شود، ادامه داد: دو نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی آقایان شکراللهی و غضنفرآبادی تخصص قضایی دارند و حتما اظهارات و پیگیری این نمایندگان در مباحث حقوقی و قضایی برنامه هفتم اثرگذار است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه پیشانی برنامه هفتم توسعه پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است، گفت: امروز مشکلات اقتصادی بر تمام فعالیت‌های کشور سایه انداخته است.

وی با بیان اینکه دولت با دیپلماسی سیاسی خارجی که انجام داده اثرگذاری خیلی خوبی برای توسعه اقتصادی کشور داشته است، افزود: قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی ایران، مشکلات تحریم‌ها را به خوبی حل کرده و علائم شکست کامل تحریم‌ها مشهود است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم آمریکا علیه کشور خاصیت خود را از دست داده است، بیان کرد: امروز خودشان اذعان دارند که تحریم‌های آنها دیگر اثری بر اقتصاد کشور ندارد.

وی با بیان اینکه در آستانه تحولات منطقه‌ای در دنیا هستیم، گفت: ما باید از اتفاقات اخیر جهانی بزرگترین استفاده را کنیم و فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی کشور ایجاد شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم برنامه هفتم توسعه در حوزه قضایی اتفاق بیفتد اصلاح ساختارهای اقتصادی لازم است، افزود: بر اساس آماری که داریم بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، مشکلات اقتصادی دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های قضایی در مورد سرقت و مواد مخدر بوده که دلیل آن فقر است، گفت: با رفع مشکلات اقتصادی می‌توان از ایجاد این پرونده‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی باید دغدغه تمام مسئولان کشور در سطوح مختلف باشد، افزود: آینده اقتصادی کشور روشن و امیدوار کننده است و همه باید برای آن تلاش کنیم.

در برنامه هفتم توسعه باید به مزایا و حقوق در دستگاه قضا توجه شود

محمدمهدی زاهدی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای هفتم تیر و شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تلاش‌های کارکنان دستگاه قضا در کشور باعث شده که مردم در بسیاری از نقاط طعم شیرین عدالت را بچشند و احساس عمومی جامعه بر احقاق حق و مبارزه با ظلم است.

وی با بیان ابعاد شخصیتی شهید دکتر بهشتی افزود: شهید بهشتی تندیس مظلومیت است و او این سکوت را برای منافع ملی کشور داشت، امروز برخی سخنرانی‌ها باعث تنش و اختلاف در جامعه می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید بهشتی مواضع انقلابی، سیاسی و فرهنگی خود را به درستی و با شجاعت بیان کرده و در مجلس خبرگان رهبری یک تنه از ولایت دفاع کرد، گفت: وفاداری شهید بهشتی به امام جامعه بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی به‌دنبال اسلام ناب بود و برای آن برنامه داشت، افزود: این شهید بزرگوار بر کار تشکیلاتی در کشور و کادرسازی برای انقلاب تاکید داشت و برای همین حزب جمهوری اسلامی را راه‌اندازی کرد.

زاهدی با ابراز اینکه اگر ما به‌دنبال کادرسازی و‌ نیروسازی برای انقلاب نباشیم قطعاً دشمن این کار را به نفع خودش انجام خواهد داد، بیان کرد: دنیا به سمت دیجیتال رفته است و دستگاه قضایی کشور باید به این سمت برود.

وی با بیان اینکه ما باید آسیب‌ها و مزایای دیجیتالی شدن دنیا را بشناسیم و قضات را با آن آشنا کنیم، گفت: اگر امروز به فکر این اتفاق جهانی نباشیم قطعاً در آینده با چالش روبه‌رو خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه باید به قوه قضائیه کشور اهمیت داد، افزود: حقوق و مزایای کارکنان دستگاه قضا باید افزایش داده شود و قاضی کشور باید تطمیع باشد تا حکم عادلانه صادر کند؛ در برنامه هفتم توسعه باید به مزایا و حقوق در دستگاه قضا توجه شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi