پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:29:46 - پنجشنبه 18 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۸ رشته گرایش جدید در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان
۳ رشته دکتری تخصصی و ۵ رشته کارشناسی ارشد در شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تصویب شد.

 به گزارش دانشجو آزاد:  علی نگارستانی، معاون آموزشی، پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  با اشاره به  اینکه ۸ رشته گرایش جدید در شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان تصویب شد، گفت: رشته‌های مهندسی مخابرات گرایش میدان در مقطع دکتری تخصصی و مهندسی مخابرات گرایش مخابرات نوری؛ مهندسی مخابرات گرایش مخابرات امن و مهندسی برق گرایش الکترونیک دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده برق و کامپیوتر مصوب شد.

وی افزود: رشته مهندسی معدن گرایش محیط زیست نیز به رشته‌های پژوهشکده علوم محیطی در مقطع کارشناسی ارشد افزوده شد.

نگارستانی از تصویب رشته  مهندسی مکاترونیک  به رشته های دانشکده مهندسی مکانیک و مواد خبر داد. 

او از تصویب ۲ رشته دکتری تخصصی نیز خبر داد و گفت: رشته مهندسی هسته‌ای در گرایش پرتو پزشکی و رشته مهندسی هسته‌ای گرایش راکتور نیز در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین مصوب شد.

وی تصریح کرد: با ارسال مصوبه جدید به وزارت علوم، مراحل اداری و قانونی تصویب رشته‌ها در شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری خواهد شد.

در این جلسه حسین محبی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اشاره به جایگاه ششم این دانشگاه در بین دانشگاه‌های صنعتی و رتبه نوزدهم در جمع همه دانشگاه‌های کشور از تلاش‌های اعضای هیئت علمی و یاوران علمی تشکر و بر تلاش افزون تر برای تداوم پیشرفت‌ها و خدمت به مردم و کشور بالاتر تاکید کرد.

او وجود پارک علم و فناوری و پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی در دانشگاه را فرصتی ارزنده توصیف کرد که جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی را در ارتباط با صنعت و جامعه ارتقا داده است.

محبی با اشاره به فعالیت ۵ پژوهشکده و ۵ دانشکده و امکانات پارک علم و فناوری دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، آمادگی لازم برای گسترش همکاری، انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاری با شرکت‌های صنعتی و معدنی و دستگاه‌های اجرایی استان کرمان متناسب با نیاز و اولویت‌های پژوهشی را دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi