پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:39:52 - دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه دانشگاهیان پیام نور استان کرمان:
سرکوب خشن دانشگاهیان آمریکا بیانگر رفتار‌های متناقض دولت آمریکا است
دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان کرمان در محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: ضرب و شتم، برخورد و سرکوب خشن و بی رحمانه دانشگاهیان آمریکا بیانگر رفتار‌های متناقض دولت آمریکا است.

به گزارش دانشجو آزاد:  دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان کرمان در محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: ضرب و شتم، برخورد و سرکوب خشن و بی رحمانه دانشگاهیان آمریکا بیانگر رفتار‌های متناقض دولت آمریکا است.

 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ، أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا یَشْعُرُونَ 

و، چون به آنان گفته شود که در زمین فساد نکنید، گویند: تنها دنبال اصلاح هستیم بدانید این‌ها همان مفسدانند و برنامه‌ای جز فساد ندارند، ولی خودشان هم نمی‌فهمند. (قرآن کریم، ۲-۱۲)

ضرب و شتم، برخورد و سرکوب خشن و بی رحمانه دانشگاهیان آمریکا بیانگر رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از سوی دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

امید آن داریم این جنبش بزرگ، نویدبخشِ فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی در فضای دانشگاهی و علمی غرب خواهد بود. 

جنبشی با مشخصه‌های «گستردگی، آگاهی و استقامت» که با سرعتی مثال‌زدنی در حال تعمیم و گسترش به سایر گستره‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

ما دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان کرمان، ضمن محکومیت این جنایات فجیع و گسترده و همراهی دولت مستکبر آمریکا با نسل کشی مردم مظلوم غزه، حمایت قاطع خود را از دانشگاهیان حق طلب وآزادی خواه جهان به ویژه در اروپا و آمریکا اعلام می‌داریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi