پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:55:54 - یکشنبه 13 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک استاد خوب شوق به علم را در دل دانشجویان ایجاد می کند/ استادی که نحوه تدریسش صرفا جزوه خوانی نباشد
یک استاد خوب شوق و دلبستگی به علم و دانش در دل دانشجویان ایجاد می کند.

ویژگی های یک استاد خوب از دید دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد؛

یک استاد خوب باید رابطه دوستانه ای با دانشجویانش داشته باشد

  • یک استاد خوب باید رابطه دوستانه ای با دانشجویانش داشته باشد تا بتواند به مقتضی سن دانشجویانش، آنها را درک کند؛ استادی که بتواند مطالب را تمام و کمال توضیح بدهد؛ اگر استاد از لحاظ علمی کامل باشد و فن بیان خوبی داشته باشد یک  استاد  عالی است و دانشجو جذب می شود.از لحاظ ظاهر ی هم آراسته بودن و تمیزی نقش به سزایی در انتقال مطالب آموزشی به دانشجو دارد.

 

 

آموزش موثر،  به استفاده صحیح از مهارت‌های ارتباطی بستگی دارد

  • یک استاد خوب استادی است که توانایی برقراری ارتباط با دانشجو را دارد زیرا آموزش موثر، به استفاده صحیح از مهارت‌های ارتباطی بستگی دارد و ارتباط در فرآیند آموزشی به‌صورت تبادل افکار و اطلاعات بین استاد و دانشجو است.

 

از نظر دانشجویان، گشاده‌رویی بجا و مناسب، فروتنی، رازداری و امانت‌داری استاد در برقراری ارتباط با دانشجو در راستای ارتقای سطح یادگیری، نقش بسیار مؤثری دارد.

 

  • رابطه استاد و دانشجو صرفا محدود به انتقال دانش نیست، بلکه در کنار مسائل علمی، دانشجو با شخصیت استاد خود همانندسازی می‌کند، بنابراین رابطه تعاملی مثبت استاد و دانشجو یک حمایت اجتماعی مهم تلقی می‌شود که می‌تواند دانشجو را در برخورد با مسائل مختلف یاری کند. از نظر دانشجویان، گشاده‌رویی بجا و مناسب، فروتنی، رازداری و امانت‌داری استاد در برقراری ارتباط با دانشجو در راستای ارتقای سطح یادگیری، نقش بسیار مؤثری دارد.

یک استاد خوب شوق و دلبستگی به علم و دانش در دل دانشجویان ایجاد می کند

  • به نظر من یک استاد خوب می تواند دانشجو را به مقام والای علمی برساند و شوق و دلبستگی به علم و دانش در دل دانشجویان ایجاد کند، دلسوزی نسبت به آنها، فروتنی نسبت به شاگردان و پیگیری از احوالشان داشته باشد . البته لازم به ذکر است که وظایف دانشجویان نسبت به اساتید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که استاد فقط احترام و ارزش را از دانشجوی خود توقع دارد.

استادی که نحوه تدریسش صرفا جزوه خوانی نباشد

  • استادی که بتواند جوابگوی سوالات علمی دانشجویان باشد و نحوه تدریسش صرفا جزوه خوانی نباشد استاد خوبی است. استاد سخت گیر که هر جلسه کوئیز بگیرد و درس بپرسد تا برای آخر ترم درسها روی هم تلنبار نشود استاد خوبی است.

 

اخلاق و ظاهر استاد از نکات مثبت یک استاد خوب است.

 

  • یک استاد که مرتب و منظم باشد برداشت خوبی نسبت بهش داریم و استاد بی نظم متوجه می شویم در بقیه کارهایش نیز منظم نیست بعضی اساتید مشکلات زندگی خود را بر سر کلاس می آورند و با دانشجو ها رفتار خوبی ندارند اخلاق و ظاهر استاد از نکات مثبت یک استاد خوب است.

استادی که دلسوازانه درس بدهد و حضورش در کلاس فقط با انگیزه مالی نباشد

  • استادی که دلسوازانه درس بدهد و حضورش در کلاس فقط با انگیزه مالی نباشد؛ طوری درس بدهد که دانشجو بفهمد و همچنین جزوه کاملی برای درس ارائه دهد که بتواند از آن در امتحان ارشد استفاده کرد.

 

استاد باید بتواند در کنار انتقال دانش بسیاری از ارزش‌ها را در دانشجو شکل دهد

  • هرچه استاد رفتار استادی خود را بیشتر به دانشجو انتقال دهد، دانشجو متفاوت‌تر خواهد بود. شاید نبود یک ارتباط مناسب بین استاد و دانشجو در این سالها موجب آن شده است که اشتیاق دانشجویان به حضور در کلاس‌های درس کاهش یابد. در فضایی که تعاملی بین استاد و دانشجو وجود نداشته باشد، نقش آموزش و پرورش به خوبی برآورده نمی‌شود. می‌توان گفت در دنیای امروز از طریق دنیای مجازی، می توان فناوری‌های بسیاری را آموخت، اما آنچه که استاد را در قیاس با این آموخته‌ها متفاوت می سازد آن ویژگی‌ زیبای انسانی است. استاد باید بتواند در کنار انتقال دانش بسیاری از ارزش‌ها را در دانشجو شکل دهد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi