پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:09:10 - پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:
اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تجلیل از مقام رفیع و جایگاه ارزشمند اساتید گفت:اساتید دانشگاه در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند.

به گزارش دانشجو آزاد:  حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه های استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم به اساتید دانشگاه، پیشرفت و پویایی دانشگاه را مرهون تلاش و ایثار اساتید گرانقدر دانست.

وی افزود: جایگاه علم و مقام معلم و استاد در فرهنگ ایران و اسلام همواره رفیع و قابل‌احترام بوده است؛ مایه سرافرازی و مباهات است که پس از گذر قرن‌ها، همچنان مراکز معتبر علمی و دانشگاهی جهان از خزانه ارزشمند آثار استادان و مفاخر ایرانی بهره می‌برند.

او اظهار داشت:شکوفایی استعدادها، انتقال دانش، اعتلای ارزش‌های انسانی و تربیت نسل‌های پی‌درپی، مرهون ایثار و فداکاری استادانی است که در ادامه سنّت و رسالت انبیا الهی برای هدایت انسان‌ها همّت نموده‌اند؛ بنابراین مایه مباهات و خوشبختی است که در تقویم ما روزی با عنوان روز گرامیداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است؛ زیرا معلمان و اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند.

اکبری فرد، بزرگداشت سالروز شهادت استاد عالی‌قدر حوزه و دانشگاه، آیت‌الله مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم، را فرصت مغتنمی دانست تا ضمن ارج‌نهادن به مقام شامخ و جایگاه اندیشه این عالم فرزانه، مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را محضر استادان و اعضای محترم هیئت‌علمی که عهده‌دار امر آموزش و پژوهش در دانشگاه هستند، تقدیم کنیم.

رئیس دانشگاه اعلام کرد: در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت‌علمی نمونه کشوری که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، از سه دانشگاه در استان کرمان اساتید نمونه کشوری معرفی و از ایشان تجلیل شده است؛ از دانشگاه شهید باهنر کرمان محمدی‌نژاد، از دانشگاه، ولی عصر رفسنجان هاشمی و از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان دکتر فدایی انتخاب شده‌اند.

رئیس دانشگاه معین استان ضمن تبریک به این دانشگاه‌ها و اساتید منتخب، ابراز امیدواری کرد؛ استان کرمان همواره در عرصه علم و دانش بدرخشد و نصیحت روانشاد مهندس علیرضا افضلی‌پور مبنی بر تربیت دانشجویان واقعی توسط اساتید سرلوحه کار‌های آموزشی قرار گیرد تا دانشجوی واقعی تربیت شود. 

وی افزود:در این راستا باید دانشجویانی تربیت کرد که بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند کارخانه‌ای را ایجاد کند، معدنی را به بهره‌برداری برساند و یا خدمت مفیدی به جامعه ارائه دهد.

*نقش موثر در تربیت مدیران آینده

سپس نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت و گفت: خداوند تبارک و تعالی انسان‌ها را به گونه‌ای اجتماعی خلق کرده است که وقتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم یا موثریم یا متاثر؛ یعنی اینکه یا اثر می‌گذاریم و یا اثر می‌پذیریم؛ بنابراین معلم و استاد قرار است موثر باشند. 

حجت الاسلام حسن علیدادی افزود:گاهی هیبت علمی و ویژگی‌های شخصیتی استاد به شدت دانشجویانش را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؛ تاثیر استاد در دانایی‌هایش است؛ استاد دانا با دانش و اندوخته علمی خود می‌تواند عمیق‌ترین تاثیرات را بر دانشجویانش داشته باشد.

امام جمعه کرمان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ اساتید و معلمان که سکاندار تعلیم و تربیت نسل جوان هستند، به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند با علم و دانایی خود نقش موثری در راستای تربیت نسل جوان و مدیران آینده برای جامعه ایفا نمایند.

*اهمیت تربیت انسان‌های مفید

در ادامه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: خداوند فرصتی به ما داده است تا در مجموعه‌ای علمی و در کنار نسلی قرار بگیریم که در آینده نزدیک، عهده‌دار بخش مدیریتی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام حسن عسکری افزود: در منابع و روایات دینی برای معلمان، استادان و همه کسانیکه نقش انتقال دهنده علم به جوانان را عهده دار هستند، جایگاه و ارزش بالایی بیان شده است؛ زیرا از نگاه دینی، معلم کسی نیست که فقط تخصص داشته باشد و تنها علم و مهارت خودش را منتقل کند. 

او اظهار داشت: معلم و استاد کسی است که اگر مخاطبی در اختیارش باشد، به پرورش شخصیت مخاطبش نیز توجه داشته باشد و انسان‌های مفید تربیت کند تا به واسطه علم و دانشی که کسب می‌کنند، درجامعه مفید باشد.

وی در ادامه روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد که ایشان برای معلمان و مقام ارجمند آنان ارزش فوق العاده‌ای قائل بود و در دعاهایش می‌فرمود: “اللهم اغفر للمعلمین و اطل اعمارهم و بارک لهم فی کسبهم” خداوندا معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان”.

حجت الاسلام عسکری ابراز امیدواری کرد: تا همه استادان و معلمان مشمول دعای خیر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) باشند تا بتوانند آنگونه که شایسته است به رسالت آموزشی خود عمل نمایند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi