پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:06:15 - چهارشنبه 29 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یازده دفتر خدمات الکترونیک قضایی بزودی در کرمان راه اندازی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به طور متوسط ماهانه دفاتر خدمات قضایی الکترونیک در استان کرمان ۱۳۳ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

به گزارش دانشجو آزاد:   حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در همایش مدیران دفاتر خدمات قضایی استان با شورای معاونین دادگستری گفت:در حال حاظر ۵۸ دفتر خدمات قضایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیز مردم نیست لذا تدابیری اتخاذ شده است که ۱۱ دفتر دیگر نیز بزودی در استان راه اندازی شود و جمع دفاتر خدمات قضایی الکترونیک استان به ۶۹ دفتر خواهد رسید.

حجت الاسلام حمیدی افزود: تاسیس دفاتر خدمات قضایی الکترونیک در جهت واگذاری کار‌ها به مردم است و از حجم تردد مراجعان به سیستم قضایی کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همانطوری که دادگاه‌های برخط یا آنلاین در استان کرمان آغاز به کار کرده‌اند هدف دستگاه قضائی استان این است تا مردم در منزل بتوانند دادخواست‌ها یا شکوایی‌های خود را ثبت کنند

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: اولین گام برای دادرسی الکترونیک تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک بود، هدف عالی قوه قضاییه این است که مردم از منزل خود به درگاه‌های قوه قضاییه دسترسی داشته باشند که فعلاً این امر مقدور نیست.

 رییس شورای قضایی استان کرمان ارتباط خوب و اخلاقی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران و کارمندان دفاتر صعه‌صدر و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر مردم با منطق و روی‌خوش برخورد کنند.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد‌های کاربردی برای رفع چالش‌های موجود میان سیستم قضایی، دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و مطرح و مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi