پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:49:39 - شنبه 12 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمپین حجاب در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می شود
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه این دانشگاه برای راه اندازی به کمپین ‘حجاب’ خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:رضا صراف شیرازی روز چهارشنبه اظهار داشت: طی چند هفته آینده سعی خواهیم کرد تا کمپین حجاب را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی کنیم.
وی افزود: معتقدم نمی توان با امر و نهی اقدامی را در این زمینه انجام داد بلکه باید اقداماتی را انجام دهیم که قبح این کار مشخص شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین قرار است ساختمانی در مجموعه این دانشگاه که به اسم ققنوس است را نیز در اختیار بانوان قرار دهیم.
وی ادامه داد: در این ساختمان فضایی را ایجاد خواهیم کرد تا دانشجویان ضمن آشنایی هر چه بیشتر با حجاب بتوانند در فضایی کاملا زنانه به راحتی فعالیت کنند.
صراف شیرازی خاطرنشان کرد: به سبب اینکه تمامی خدمات این ساختمان در اختیار بانوان خواهد بود دانشجویان دختر می توانند در این فضا همچون محیط خانگی کارهای روزمره خودشان را انجام دهند.
وی تصریح کرد: کمپین حجاب فرصتی مغتنم برای دانشجویان است تا هر چه بیشتر با فلسفه این پوشش اسلامی آشنا شوند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه همچنین از برنامه این دانشگاه برای پیوستن به کمپین ‘سیگار ممنوع’ خبر داد.
صراف شیرازی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از حدود ۲ ماه گذشته اقدام به پیوستن به کمپین ‘سیگار ممنوع’ (No smoking) کرده است.
وی گفت: ایده اولیه این کمپین را دانشجویان این دانشگاه که برای فرصت مطالعاتی به مراکز علمی سایر کشورها رفته بودند؛ طرح کردند که با استقبال مسوولان دانشگاه مواجه شد.
وی افزود: هم اکنون در بسیاری از دانشگاه های سرتاسر دنیا این کمپین راه اندازی شده تا قشر فرهیخته و اندیشمند جوامع از مضرات استعمال دخانیات بیشتر آگاه شده و از آن دوری کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: خوشبختانه طی این مدت با اقداماتی که در این زمینه همچون تبلیغات بر روی تلویزیون بزرگ دانشگاه امیر کبیر، پوستر های کمیپین و غیره داشته ایم؛ توانسته ایم موفق باشیم.
صراف شیرازی خاطرنشان کرد: هم اکنون ساحت دانشگاه و حتی خوابگاه های دانشجویی از معضل استعمال دخانیات پاک شده است.
وی تصریح کرد: البته این امر بدان معنا نیست که آمار در این حوزه به صفر رسیده است اما با انجام اقدامات تبلیغی در راستای این کمپین تاکنون توانسته ایم حدود ۹۰ درصد کشیدن سیگار در صحن دانشگاه را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم سایر دانشگاه های کشور نیز به این کمپین بپیوندند تا بتوانیم مراکز علمی با نشاط و به دور از استعمال دخانیات در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi