پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:27:21 - شنبه 28 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمبود ذخیره گروه خونی o منفی در استان کرمان
مدیرکل انتقال خون استان کرمان وضعیت ذخیره گروه خونی o منفی را بحرانی دانست و گفت: در راستای افزایش ذخیره این گروه خونی فراخوان‌های تلفنی و تبلیغات در حال انجام است و نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

به گزارش دانشجو آزاد:  و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون، ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کمبود گروه خونی o منفی خبر داد و گفت: خون یک ماده حیاتی است که تاکنون جایگزینی برای آن پیدا نشده است. میزان خونی که اهدا می‌شود حجم کمی از خون بدن است که بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال خوب هم استانی‌ها برای اهدای خون در ماه محرم، ذخیره خون استان در حد مطلوب است، افزود: مشخصاً در تامین گروه خونی o منفی نیاز بیشتری وجود دارد و از همه مردم استان به‌ویژه دارندگان گروه خونی o منفی دعوت می‌شود تا با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

شکوهی وضعیت ذخیره گروه خونی o منفی را بحرانی دانست و تصریح کرد: در راستای افزایش ذخیره این گروه خونی فراخوان‌های تلفنی و تبلیغات در حال انجام است و نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون گفت: با توجه به افزایش سفرها در ماه شهریور و نیاز مراکز درمانی و مصرف کنندگان مستمر به خون و فراورده‌های خونی امیدواریم مردم کرمان بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی را فراموش نکنند و به‌ویژه دارندگان گروه خونی o منفی هرچه سریعتر به پایگاه‌های اهدای خون در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم مراجعه کنند.انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi