پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:34:28 - دوشنبه 15 آبان 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرسی آزاداندیشی با موضوع چرایی استکبارستیزی در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد
به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، کرسی آزاداندیشی با موضوعات چرایی استکبارستیزی و وظیفه دانشگاهیان در حوزه تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در دفتر مرکز جهاددانشگاهی کرمان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد: دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه‌ شهدا به ویژه شهدای غزه، گفت: مردم فلسطین ۷۰ سال است که در حال مبارزه با استکبار جهانی هستند و در این راه استوار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه آرزوی پیروزی نهایی برای مردم مظلوم فلسطین و غزه داریم، افزود: استکبارستیزی و حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان وظیفه‌ همه‌ مسلمانان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان،با بیان اینکه ظلم فراوانی بر مردم مظلوم غزه وارد شده است، گفت: اسرائیل بی‌سابقه‌ترین حجم بمباران را علیه ساکنان مظلوم غزه با حمایت آمریکای جنایتکار در پیش گرفته و شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر مردم بی گناه غزه هستیم.

به گزارش ایسنا، امیر سلطانی‌نژاد استاد دانشگاه نیز در این نشست به آیه ۱۲۲ سوره بقره اشاره و بیان کرد: یهود به این آیه قرآن استناد می‌کند که خداوند به ما نعمت داده و ما برتر کره زمین هستیم.

وی افزود: اما در آیه ۲۱۱ سوره بقره آمده است “(ای پیغمبر) از بنی اسرائیل سؤال کن که ما چقدر آیات و ادلّه روشن بر آنها آوردیم؟ و هر کس پس از آنکه نعمت و هدایتی که خدا به او داد آن را به کفر مبدّل کند (بداند که) عقاب خدا بر کافران بسیار سخت است” که  در این آیه خداوند به نوعی آنها را مورد خشم خود قرار می‌دهد چون آنها آیین یهود را از بین بردند و خرافه پرستی و جادوگری را جایگزین کردند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه مسیحیت و یهودیت آیین داشتند، گفت: متاسفانه هر دو از مسیر خود منحرف شدند و حتی کتاب آنها نیز تحریف شد. در  آیین یهود و مسیح از پیامبر الهی ما نشانه‌هایی بود که بعد از این قوم‌ها فردی می‌آید که دارای گفتمان و آیین برجسته است پیامبر  اکرم (صلی الله علیه و آله) آمدند و کتاب قرآن نیز بر ایشان نازل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جنگ حماس با اسرائیل پرداخت و افزود: حماس به اسرائیل حمله کرد اما بحث فراتر از این حرفها است. اول اینکه در اواخر پاییز اسرائیل قصد حمله به غزه را داشت و این جنگ آغاز می‌شد. ثانیا بحث شهرک‌سازی و گسترش سرزمین اشغالی روز به روز بیشتر می‌شد لذا ملت فلسطین، غزه، حماس و جهاد اسلامی در تنگنا قرار گرفته بودند.

این استاد دانشگاه در ادامه و با بیان اینکه ملتی که در بند است، باید جهاد انجام دهد، افزود: ملتی که می‌خواهد آزاد باشد باید تحرک داشته باشد. چون اینها نمی گذاشتند مبادلات اقتصادی انجام شود، سوخت به آنها برسد و بیماران آنها از این گذرگاه‌ها عبور کنند، خواه ناخواه با این شرایط این جنگ سر می‌گرفت.

وی با بیان اینکه یهودی ها از همان ابتدا بهانه گیر بودند، گفت: بهانه آنها این است که منطقه فلسطین اشغالی، سرزمین آبا و اجدادی آنهاست در حالی که تاریخ، آیین اسلامی و قرآن می‌گوید اینها تا صحرای سینا در قدیم آمده‌اند و پای آنها هیچ وقت به منطقه فلسطین فعلی باز نشده است.

سلطانی نژاد با اشاره به تاریخ ایران اظهار کرد: زمان پهلوی و جنگ تحمیلی چقدر شهید تقدیم این نظام شد؟ لذا ملتی که می‌خواهد آزاد شود باید شهید دهد. جهاد علمی و نظامی انجام دهد. امروز ما پیروز و سربلند هستیم و برای این مردم مظلوم در غزه و فلسطین هم آروزی پیروزی نهایی را داریم.

همچنین دکتر زاینده رودی استاد دانشگاه آزاد کرمان در این نشست از تولید علم و جنبش نرم‌افزاری سخن به میان آورد و گفت: مشکلات ساختار اقتصادی کشور زیاد است و شکاف ساختاری در آن واقعا مزمن است، البته در سایر بخش‌ها نیز مشکلاتی داریم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی متعلق به این دولت یا دولت گذشته نیست بلکه به ۷۰ یا ۸۰ سال قبل برمی‌گردد و اقتصاد ما مشکلات ساختاری دارد.

زاینده رودی ضعف حوزه‌های نظریه‌پردازی، عدم توجه به حوزه‌های خرد، سیاست‌های ساختاری و الگوی مصرف را از جمله مشکلات ساختاری اقتصاد برشمرد و در ادامه با اشاره به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد، اظهار کرد: بیشتر توصیه‌های ایشان در مورد اقتصاد خرد بوده اما دولتمردان به اقتصاد کلان بیشتر توجه کرده‌اند.

وی با تاکید برآنکه تولید علم باید پشتوانه سیاست گذاری‌ها باشد و غیر از این ما راه به جایی نمی‌بریم، عنوان کرد: جامعه ما ضعف نظریه‌پردازی و تولید علم دارد در حالی که علوم انسانی بستر تحولات است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه ذهن دانشجو را با حفظیات درگیر کردیم و امیدآفرینی و شور اشتیاقی که باید فراهم می‌کردیم را فراموش کردیم و توقع پیشرفت داریم.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi