پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:11:27 - یکشنبه 7 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش دانشجو در موسسات غیرانتفاعی به دلیل پذیرش غیرمتعارف دانشجو در دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی
دبیر اتحادیه موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: پذیرش غیرمتعارف دانشجو در دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی، تعداد دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی موسسات غیرانتفاعی را کاهش داده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ علی آهون‌منش دبیر اتحادیه موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی  با اشاره به نارضایتی سرمایه‌گذاران موسسات غیرانتفاعی، گفت: وزارت علوم پیشنهاد کرده است که طرح ادغام موسسات غیرانتفاعی با هدف افزایش دانشجو صورت گیرد در حالی که ما معتقدیم تعداد دانشجو کم نشده است بلکه توزیع آن نامناسب است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی به صورت غیرمعمول دانشجو پذیرش می‌کنند، اظهار داشت: اگر درصد پذیرش دانشجویان بین زیرنظام‌های مختلف به صورت عادلانه تقسیم شود میزان توزیع دانشجو مناسب شده و کمبود دانشجو را پوشش می‌دهد ولی به دلیل پذیرش غیرمتعارف دانشجویان در زیرنظام‌های دیگر تعداد دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی موسسات غیرانتفاعی کم می‌شود.

آهون‌‌منش با بیان اینکه اگر پذیرش دانشجو بر اساس قانون باشد ما مشکلی از نظر تعداد دانشجو نداریم، گفت: اینکه وزارت علوم می‌خواهد موسسات غیرانتفاعی را ادغام کند مشکلی را حل نمی‌کند، بر فرض ۵ موسسه با یکدیگر ادغام شوند در حالی که هر موسسه ۳۰ دانشجو در یک رشته خاص پذیرش می‌کرده است آیا پس از ادغام مجموع تعداد پذیرش شده یعنی ۱۵۰ دانشجو به عنوان ظرفیت لحاظ می‌شود؟

وی گفت: این مسئله بین دانشگاه‌های غیرانتفاعی نارضایتی ایجاد می‌کند و راه‌حل نیست بلکه پاک کردن صورت‌ مسئله است.

آهون‌منش اضافه کرد: ما پیشنهاد کرده‌ایم وزارت علوم که خودش به موسسات مجوز داده است و حالا می‌خواهد تعداد موسسات را کم کند، کیفیت را افزایش دهد و برای این منظور به موسسات وام بدهد و امکان هزینه وام در بخش‌های دیگر هم نباشد. این پیشنهاد را در برنامه ششم توسعه مطرح کردیم و منتظر چگونگی تصویب آن هستیم.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi