پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:15:53 - دوشنبه 5 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کابینه ای که از دفاع مقدس الگو نمی گیرد/ خدایی که خرمشهر را آزاد کرد خدای جنگ اقتصادی و فرهنگی هم هست
مطمئن باشید که جوانانی که توانستند دشمن را در جنگ نظامی شکست دهند در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم می توانند دشمن را شکست دهند.

به گزارش “دانشجوآزاد” سی و شش سال است که از آغاز جنگ نابرابر دنیا علیه انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران می گذرد، طرف مقابل فقط حزب بعث و صدامیان نبودند؛ تمام دنیا برای زمین گیر کردن انقلابمان سنگ تمام گذاشتند. یکی هزینه های جنگ صدام را با دلار های نفتی خود تامین می کرد. دیگری تسلیحات فوق پیشرفته در اختیار صدام می گذاشت. آن یکی از نفوذ خود برای حمایت دیپلماتیک از صدام استفاده کرد و آن ها که نه پول داشتند و نه سلاح و نه نفوذ، سربازان خود را برای کمک به صدام فرستادند.

ازآن طرف ایران در تحریم مطلق بود، حتی به ایران سیم خاردار نمی فروختند. خلاصه کل دنیا کمر همت بسته بودند تا انقلاب اسلامی ما را زمین بزنند و صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند؛ مستکبرین جهان از تاثیر و نفوذ انقلاب ایران بر دیگر ملت های تحت ظلم خودشان هراس داشتند و همین عامل اتفاق غرب وشرق در موضوع شکست ایران بود؛ اما آن ها یک چیز را در محاسبات خود ندیدند، یک نیروی عظیم به نام اخلاص و ایمان که در ملت شیعی ایران موج می زد.

آن ها خبر نداشتند که شهادت برای مردم ایران آرزوست، آن ها خبر نداشتند که ایران رهبر و ولی فقیه دارد که می‌تواند با یک اشاره موج خروشانی علیه دشمنان به راه بیاندازد که همه دشمنان را در هم بشکند. آن ها خبرنداشتند که در ایران جوانانی هستند که در راه دفاع از عقیده و آرمانشان مرید علی اکبر حسین هستند و شهادت برای آنان شیرین تر از عسل است. این ها باعث شد که صدام در جنگی که با خوش خیالی فکر می کرد سه روزه پیروز آن است، هشت سال زمین گیر شود. همین ها باعث شد که در اولین جنگ در طول تاریخ کهن ایران حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن نماند.

شاید برخی گمان کنند جنگ تمام شده، شاید برخی خوش خیال گمان کنند که دوران ایستادگی گذشته است. اما دشمن حتی یک روز هم از تهاجم خود علیه ملت ایران عقب ننشسته است. اگر در جنگ سخت نتوانست به اهداف خود برسد، به دنبال آن است که در جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی ملت ایران را به زانو درآورد.

سال هاست که امام خامنه ای (مدظله العالی) مسئله فرهنگ و اقتصاد را متذکر می شود و از مسئولان و ملت می خواهند که آگاه شوند؛ ملت ایران نشان داده که به خوبی از وظایف خود در این جنگ اقتصادی و فرهنگی آگاه است اما متاسفانه بعضی مسئولان هستند که ظاهرا از اهمیت مسئله فرهنگ و اقتصاد نا آگاه هستند.

در عرصه اقتصاد با مسئولانی روبرو هستیم که در کمال تاسف از ظرفیت و توان جوانان ایرانی آگاه نیستند. اوج این  غفلت را می توان در سخن وزیر صنعت جناب روحانی دید؛ ایشان طی اظهاراتی عجیب در بیست و هشتم مهرماه ۹۴ می فرمایند نیازمند ورود مدیران اقتصادی خارجی هستیم واین یعنی نهایت بی مهری به توان داخلی؛ باید از ایشان پرسید آیا عرصه جنگ اقتصادی سخت تر از جنگ نظامی است؟ در جنگ نظامی، کشور و نظام با اتکا به نبوغ و ایمان جوانان کشورمان توانست به پیروزی برسد.

جوان امروز انقلاب به مراتب آموزش دیده تر و آبدیده تر از جوان دفاع مقدس است، اما چه شده که جناب نعمت زاده به فکر واردات مدیر افتاده اند؟ باید به ایشان توصیه کنیم تا مدیریت یکی از ده ها شرکت اقتصادی را که در دست دارند به جوانان ایرانی بسپارند تا تفاوت را از نزدیک ببینند.

متاسفانه نگاه غلط دیگری که در مسئولان کنونی وجود دارد، اعتماد بی جا به ایدئولوژی های پوسیده غرب در اداره کشور و اقتصاد است. نمونه آن را می توان در سخن جناب آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی جناب روحانی دید وقتی ایشان در سخنرانی خود در همایش جامعه مهندسی در تاریخ دوم اسفند ۹۴، عدالت و توسعه را در گرو لیبرالیسم می دانند و در دقاع تمام قد از لیبرالیسم می فرمایند: لیبرالیسم برای توسعه به میدان آمده است. امروز درحالی که  بسیاری از جامعه شناسان و اقتصاد دانان مطرح دنیای غرب ایدئولوژی لیبرالیسم را شکست خورده می دانند وزیر محترم دولت تدبیر، لیبرالیسم را راه حل توسعه می دانند و این عمق فاجعه را نشان می دهد . اما در عرصه فرهنگ عملکرد مسئولان اسفناک تر از مسئولان اقتصادی است؛ در حالی که کشور از مشکلات فرهنگی نظیر کاهش سرانه مطالعه و تهاجم الگوهای ضد اسلامی و نبود ساز و کار مناسب برای مقابله با این الگوها رنج می برد اما دستگاه فرهنگی کشور به ریاست جناب آقای جنتی عملکردی بسیار پرت تر از این نیازمندی ها دارند.

فرهنگ به عنوان زیر بنای اجتماع می تواند نقش مهمی در سایر حوزه ها خصوصا اقتصاد و پیشرفت آن داشته باشد وبا وجود این که  وظیفه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا در جهت تعمیق و گسترش  این فرهنگ گام بردارد اما شاهد آن هستیم که این مجموعه بیشتر به حاشیه سازی می پردازد تا عمل به وظایف؛ که نمونه این حاشیه پردازی در قضیه کنسرت ها بود . جناب وزیر برای فرار از واقعیتِ عدم انجام وظایف حقیقی خود، لغو چند کنسرت را بهانه و دستاویز قرار داده اند. باید به ایشان یادآور شد اگر خود و مدیرانشان از ابتکار و خلاقیت کافی برای صیانت و تعمیق فرهنگ اسلامی برخوردار نیستند می توانند به جوانان مومن و انقلابی متخصص در این زمینه اعتماد کنند و بدانند برگزاری کنسرت دردی از مشکلات فرهنگی کشور دوا نمی کند.

در پایان خطاب به دولت تدبیر و امید می گویم ، هنوز دیر نشده و در سال پایانی دولت هم می توانند با اعتماد به جوانان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد. مطمئن باشید که جوانانی که توانستند دشمن را در جنگ نظامی شکست دهند در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم می توانند دشمن را شکست دهند و می دانیم که می دانید اما محض یادآوری خدایی که امام عزیز ما فرمود خرمشهر را آزاد کرد ، خدای جنگ اقتصادی و فرهنگی هم هست و فقط کمی اخلاص و ایمان آن دفاع مقدس نیاز است.

علی جهرمی – دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

این یادداشت دریافتی می باشد و لزوما منعکس کننده عقاید سایت دانشجو آزاد نیست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi