پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:15:46 - دوشنبه 16 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چپاول، تضعیف و تطمیع راهکار استکبار برای بهره کشی است
مستکبران سعی بر تحقیر ملت ها دارند و تمام برنامه ریزیشان بر پایه تضعیف ملت ها، مرعوب کردن آنها و یا تطمیع کردن آنهاست.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ در شرایط بعد از کودتای۲۸مرداد۱۳۳۲که به دست آمریکا و انگلیس روی داد و بر اساس آن نقشه شوم دول مستکبر مبنی بر برگشت شاه به ایران عملی شد آنها به دنبال فرد وابسته ای بودند که مبانی غربی را در درون ایران بگستراند زیرا نمی توانستند به خودشان بقبولانند که ملتی مستقل است با توان و ظرفیت خودش می تواند مردمش را اداره کند؛ آنها خصوصا در قرن اخیر عادت به دزدی و چپاول کردند آنها سعی بر تحقیر ملت ها دارند و تمام برنامه ریزیشان بر پایه تضعیف ملت ها، مرعوب کردن آنها و یا تطمیع کردن و محتاج کردن ملت ها و یا به گونه ای فشار وارد آوردن به آنهاست.

خواست مستکبرین عالم و به ویژه حکومت های وابسته به آنها همچون دیکتاتور طاغوت پهلوی این بود که مردم شعور سیاسی نداشته باشند یا به تعبیری فهم سیاسی و اجتماعی نداشته باشند.

همان طور که اساس این انقلاب عدالت خواهی اسلامی است دانشجویان بیدار و نخبه زمانه نیز نمی توانستند ببینند که کشور در شرایط خفقان و حکومت نظامی است آنها نمی توانستند فضای بسته تحقیر و به غارت بردن اموال مادی و معنوی کشور را ببینند .

پس دانشجویان مبارز دانشگاه تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه هنگام ورود نیکسون ، نفرت و خشم خود را به دستگاه سیاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از واقعه ،یعنی در روز۱۴آذر و با اعلام تجدید رابطه ایران با انگلستان توسط زاهدی و همچنین تعیین زمان آمدن دنیس رایت کاردار سفارت انگلیس به ایران تظاهرات گسترده ای در گوشه و کنار اتفاق افتاد و تعداد زیادی از هموطنان در بازار و دانشگاه دستگیر شدند که بستر اعتراض ها از دانشکده علوم و داروسازی و حقوق شروع شد؛ در چنین شرایط خفقان که تمامی رفتار دانشجویان توسط رژیم کودتا تحت کنترل بود و عده ای نیز دستگیر شده بودند نیروهای نظامی رژیم با حضور در کلاس یکی از اساتید دانشکده فنی زمینه اعتراض را ایجاد کردند و با دستگیری دو دانشجو فضای کلاس و دانشگاه بهم ریخته شد و زمینه ساز بیان احساسات دانشجویان مبارز شد و در میان محاصره دانشکده فنی سه نفر از بهترین جوانان این کشور شهید شدند.

بدیهی است جوانان پر شور و انقلابی و ولایت مدار چنان دیدبانهای بیدار و بصیر تمامی تحرکات استکبار جهانی را رصد میکنند و نمیگذارند فضای دانشگاه جولانگاه تفکرات و رفتارهای وابسته به غرب باشد .

ما ملت بیدار و هوشمندی هستیم که هیچ وقت ارزشهایمان را رها نمی سازیم ما پیرو مکتب سرخی هستیم که هیچ وقت ظلم ظالم را برنمی تابیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi