پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:55:54 - دوشنبه 12 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چهره بی رحم شهر برای دختر سرخ قلعه ای
چشمان خیره شده به زینت‌های شهر و محروم مانده از ثروت و مکنت، عقده‌های پنهان شده را آشکار می‌کنند و به ضعیف‌تر از خود دست درازی کرده و حوادث این‌چنینی را رقم می‌زنند؛ قطعا عوامل مباشر این جنایت باید به اشد مجازات برسند اما عوامل غیرمباشر، گناهشان کمتر از عوامل مباشر این جنایت نیست.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ناب نیوز؛ خانم اوستان اهل سرخ قلعه با دلی شاد دخترش را که در یکی از دانشگاه های کرمان قبول شده به کرمان می آورد. میدان سرآسیاب خودروی پرایدی کرایه می کنند به سمت دانشگاه. مقابل پمپ بنزین نزدیک به شهر بازی مادر برای گرفتن پول کرایه از عابر بانک پیاده می شود. راننده به قصد سرقت طلاهای دختر با شوکر برقی به اوحمله میکند و همه طلاهای او را از دستها و گردنش در می آورد. مادر با شنیدن صدای فریاد دخترش سراسیمه به سمت ماشین می دود و در همین لحظه یک خودروی پژو او را زیر میگیرد.

چند ثانیه بعد راننده هر دو ماشین فرار می کنند. حالا دختر غریب مانده است و جنازه بیجان مادر و سر و صورت آسیب دیده و اموال به سرقت رفته!
در پی این حادثه و کم توجهی مسئولین استان به منشاء و ریشه چنین حوادثی در سطح شهر که تعداد انها کم نیست، یکی از طلاب و روحانیون استان کرمان ضمن ابراز تاسف نسبت به این وقوع این حادثه، یادداشتی در اختیار ناب نیوز قرار داده که در ادامه آن را می خوانیم:

از شنیدن خبر جانسوز سرقت زینت‌های دختر سرخ‌قلعه‌ای و مرگ مادرش در دفاع از او، سوختم، و بیش از آن باید سوخت برای عوامل چنین وقایعی، که هر روز زنده‌تر می‌شوند.

وقتی شهر کرمان بی‌دلیل بزرگ می‌شود و هزاران واحد، ثروت بدون تولید، از رهگذر طرح‌هایی مانند «هفت باغ» و « دل عالم» و …. برای عده‌ای آفریده می‌شود و شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاهای کرمان که باید خانه تولید کرمانیان باشد، به دلیل بی توجهی سرمایه‌گذاران از رونق می‌افتد، لاجرم مردمان خود را به کرمان می‌رسانند که بهره‌ای از ثروت‌های بادآورده به ایشان برسد، اما ساختارهای بخیل سرمایه‌داری نه تنها به ضعفاء انفاق نمی‌کنند، بلکه آنان را استهزاء می‌کنند و به ریش و ریشه‌شان می‌خندند.

در این میانه است که چشمان خیره شده به زینت‌های شهر و محروم مانده از ثروت و مکنت، این عقده‌های پنهان شده را آشکار می‌کنند و به ضعیف‌تر از خود دست درازی کرده و حوادث این‌چنینی را رقم می‌زنند؛ قطعا عوامل مباشر این جنایت باید به اشد مجازات برسند اما عوامل غیرمباشر، گناهشان کمتر از عوامل مباشر این جنایت نیست.

عوامل غیر مباشر این حوادث همه کسانی هستند که تفکرشان یا اقداماتشان یا سکوتشان مانع تولید عادلانه ثروت، و ایجاد اشتغال برای کرمانیان است.

عامل غیرمباشر این حادثه هفت باغی‌ست که بخشی از ثروت کرمانیان را به سمت خود جلب کرد اما کوچکترین واحد تولیدی را برای کرمان ایجاد نکرد.

عامل غیرمباشر این حوادث تیم حسین مرعشی ست که هنوز از ثروت هفت باغ سیر نشده به فکر قلک دیگری به نام «دل عالم» افتاده است، تا باز ثروتی خلق کند و فتنه‌ای نو در اندازد.

عامل غیرمباشر این حوادث و هزاران حادثه پنهان و آشکار دیگر فرار سرمایه‌های کرمانیان از اقتصاد سالم و کشیده شدن آن به ملک و زمین‌های بیابان است.

عامل غیرمباشر این حوادث رکود تولید در کرمان و وارد کردن کوچکترین کالاها مثل برخی ساندویچ‌های سرد و ….از یزد و سایر استان‌هاست.

عامل غیرمباشر این حوادث، سکوت برخی روحانیون بی بصیرتی هستند که سالها در کنار برخی دولتی‌های سکولار ما عکس یادگاری انداختند اما هرگز به کم‌کاریها و اقدامات اشتباه ایشان خرده نگرفتند، بلکه بعضا به دلیل ساده‌لوحی محلل اقدامات خلاف شرع اینان شدند.

نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن عرب زاده

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi