پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:43:02 - چهارشنبه 31 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چهارمین مرکز نوآوری کشور در کرمان افتتاح شد
با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهور چهارمین مرکز نوآوری کشور در کرمان افتتاح شد

به گزارش “دانشجو آزاد”، چهارمین مرکز نوآوری کشور روز گذشته با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری طی مراسمی در شهر کرمان به بهره برداری رسید.

عباس پرداختی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه ی این مراسم در رابطه با مرکز نوآوری شهر کرمان در جمع خبرنگاران گفت: مراکز نوآوری از سه مولفه تشکیل شده اند که مهمترین مولفه آن ها صاحبان ایده و نظر و دانش فنی است.

وی ادامه داد: صاحبان سرمایه و فعالین در حوزه صنعت که ایده ها و نظرات صاحبان دانش را همراهی می کنند از دیگر مولفه های مراکز نوآوری است؛ که ثمره این همراهی تولید محصولات دانش بنیان است.

پرداختی از مربی به عنوان مولفه ی سوم مراکز نوآوری یاد کرد و افزود: مربی یا صاحب کرسی دانشگاه های است و یا یک فعال صنعتی و فردی است که دارای تجربه ی فراوانی در حوزه ی صنعت است که ایده ها نو و فن آورانه را همراهی می کند.

معاون تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: حاصل همراهی و همکاری این سه مولفه یعنی صاحبان ایده؛ صاحبان سرمایه و مربی منجر به تولید محصولات دانش بنیان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مرکز نوآروی ای در استان کرمان وجود نداشته است، تصریح کرد: با آغاز به کار این مرکز به عنوان چهارمین مرکز نوآوری در کشور؛ فضا برای حضور فعالان در حوزه های پژوهشی و فناوری چه دانشگاهی و چه غیر دانشگاهی در استان کرمان فراهم آمده است.

پرداختی ضمن دعوت از تمامی صاحبان ایده برای حضور در این مرکز تاکید کرد: هدف نهایی این نوع مراکز تبدیل ایده های ناب پژوهشی از تئوری به محصول و تولید ثروت است.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi