پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:00:37 - پنجشنبه 27 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چهارده هزار داروساز جدید نیاز داریم
رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داروسازان فعال در کشور را ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ نیاز به ۱۴ هزار داروساز جدید در کشور داریم.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر محمد شریف زاده روز چهارشنبه در ششمین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه تعداد پزشک داروساز بر اساس استاندارد جهانی ۳۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، افزود: با ادامه روند فعلی جذب دانشجو، پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ به این استاندارد برسیم.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان نظام پزشکی تعداد داروسازان در کشور حدود ۱۸ هزار نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در عرصه های مختلف فعال هستند.

شریف زاده در مورد پذیرش دانشجو در دانشکده های داروسازی اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ دانشجو در سال ۹۲ پذیرش شدند که این تعداد در سال گذشته کاهش یافته و به هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرانه تربیت هر داروساز عمومی را ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و در مورد هزینه تاسیس دانشکده های داروسازی گفت: برای تاسیس یک دانشکده داروسازی با امکانات و تجهیرات مورد نیاز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

شریف زاده افزود: تعداد دانشکده های داروسازی در مناطق مختلف کشور ۲۲ دانشکده است که از این تعداد ۱۸ دانشکده دولتی و بقیه غیردولتی است.

وی بر افزایش کیفیت آموزش های دانشکده های داروسازی تاکید کرد و گفت: آموزش دوره های داروسازی باید بر اساس پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم، صنعت و ارایه خدمات دارویی باشد و در حوزه پژوهش و نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

ششمین همایش داروسازی بالینی ایران با شعار داروساز و طرح تحول نظام سلامت، که از امروز چهارشنبه در مرکز همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد، تا جمعه ۲۸ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi