پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:57:48 - یکشنبه 31 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چمران نخبه‌ی علمی، بسیجی فعال و یک عارف خداجو بود/ هدف کانونهای بسیج اساتید ارائه نقد به همراه راهکار است
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت:چمران نخبه‌ی علمی، بسیجی فعال و یک عارف خداجو بود.

روح الله فدایی نژاد در گفتگو با “دانشجو آزاد” در رابطه با نامگذاری سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز بسیج اساتید گفت: شهید مصطفی چمران با بورس شاگرد اولی در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دوره‌های کارشناسی ارشدالکترونیک در دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم و دکتری رشته فیزیک پلاسما و الکترونیک در دانشگاه برکلی تحصیل نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان افزود: می بینیم که چمران از نظر علمی یک نخبه بوده و از لحاظ هوش و استعداد علمی سرآمده بوده است در کنار این وی یک چریک حاذق بود که در جنوب لبنان می جنگید.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت شهید چمران عنوان کرد: مصطفی چمران از لحاظ علمی، اعتقادی و مذهبی، بعد نظامی و عملگرا بودن در همه زمینه ها شخصی موفق بوده است کمتر کسی میداند چمران شاعر نیز بوده است و این بعد عرفانی و اعتقادی وی قابل ستایش است.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی شهید چمران بوده و در دهلاویه مرز ایران و عراق به شهادت رسیده وقتی وزیر یک کشور در خط مقدم جهاد باشد نشان از روح بزرگ این مرد است.

فدایی نژاد با تاکید بر ویژگی های بارز شهید چمران در همه زمینه ها تصریح کرد: چمران استادی فرهیخته بسیجی فعال و در آن واحد یک عارف مسلک بود که انتخاب سالگرد شهادت وی به عنوان روز بسیج اساتید بسیار با مسما است.

عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در رابطه با اهداف تاسیس کانونهای بسیج اساتید اظهار داشت: هرجا در جامعه کمبود و نقصی دیده می شود بسیج ورود پیدا کرده تا در حد توان نواقص را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه در قالب بسیج جامعه را به خوبی رصد کرده مشکلات را می بینند یعنی نقدهای خود را همراه با راهکار به دولت و مجموعه های ذی ربط ارائه می دهند یعنی فقط صرف ایرادگیری نیست بلکه هدف اصلاح است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi