پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:50:45 - یکشنبه 31 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چمران آینه تمام نمای استاد متعهد و متخصص ایرانی و بسیجی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت:چمران آینه تمام نمای استاد متعهد و متخصص ایرانی و بسیجی است.

به گزارش “دانشجو آزاد” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، فرارسیدن ۳۱ خردادماه، سالروز شهادت مصطفی چمران که به روز «بسیج اساتید» مزین گردیده را گرامی داشت و افزود: شهید چمران، منشور و مانیفست استاد بسیجی است.

کمال جوانمرد، شهید چمران را الگوی علم و دانش برای استادان و دانشجویان برشمرد و گفت: زندگانی آن شهید، آینه تمام نمای استاد متعهد و متخصص ایرانی و بسیجی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با اشاره به اینکه شهید چمران را نمی توان در قالب کلمات و واژه‌ها توصیف کرد، افزود: آن شهید بزرگوار، چکیده و خلاصه خوبی‌ها، مصلح زمان خود بود و رسالت پیامبر گونه ای را برای خود متصور بود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با اشاره به اینکه شهید چمران، همچون پیشوای شیعیان حضرت علی(ع) جمع اضداد بود، بیان داشت: شهید چمران، ماوای یتیمان و همچون پولاد سخت و ساعقه خشمگین بر سر دشمنان بود.

 

کمال جوانمرد با تاکید براینکه اساتید باید اهداف و اندیشه‌های شهید چمران را به دانشجویان بیش از پیش یادآور شوند خاطرنشان کرد: ضروری است، نسل جدید از ویژگی‌های بارز و شخصیت والای شهید مصطفی چمران آگاهی بیشتری داشته باشد و باید تلاش کنیم جوانان را با اندیشه ها و آرمان‌های دکتر چمران به صورت شایسته آشنا کنیم.

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به صفات بارز آن شهید اشاره کرد و افزود: شهید چمران به عنوان تاثیرگذارترین نیروهای انقلابی در کشور بود.

 

جوانمرد شهید چمران را از فعالان نهضت ملی شدن صنعت نفت برشمرد و بیان داشت: شهید چمران چشمه زلال معرفت و آینه تمام نمای ولایت‌مداری بود که  دِین خود را به انقلاب و کشور ادا کرد.

 

وی افزود: شهید چمران یکی از نخبگانی بود که علاوه بر ویژگی های خاص علمی، سیاسی، نظامی و عرفانی، فردی اثرگذار در توسعه کشور به شمار می‌آید.

 

جوانمرد با تاکید بر اینکه شهید چمران روحیه خود باوری را به ایران و ایرانیان بازگرداند تاکید کرد: تاسیس ستاد جنگ های نامنظم، طرح سد خاکی بر رود کرخه نور که موجب عقب نشینی ارتش عراق شد، احداث پل هایی بر روی رودخانه‌ها با کمترین امکانات، سازماندهی واحدهای چریکی ۱۱ نفره، آموزش حرکت های تخصصی پیاده نظامی و غیره از دیگر طرح های ابتکاری شهید چمران بود که سهم بسزایی در پیروزی های لشکر اسلام داشت.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد تا اندیشه ها و آرمان های این شهید والا مقام به جوانان به ویژه دانشجویان و اساتید به صورت شایسته ای شناسانده شود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi