پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:07:18 - شنبه 14 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرا مذاکرات ایران و ۵+۱ طولانی شد
داوود گودرزی در جمع دانشجویان کرمانی دلایل به طول انجامیدن مذاکرات ایران و۱+۵را بررسی کرد.

به گزارش” دانشجو آزاد “داوود گودرزی درجمع دانشجویان کرمانی در رابطه با در خواست امریکایی ها برای مذاکره با ایران گفت: آمریکایی ها پیغام داده بودند که شما بیایید مذاکره کنید ظرف ۴ ماه نهایتا ۶ ماه با امتیازاتی که مبادله می شود به توافق نهایی می رسیم.

این کارشناس سیاسی در خصوص اینکه چرا مذاکرات هسته ای اینقدر طول کشیداظهار داشت : به طول انجامیدن مذاکرات هسته ای سه دلیل اصلی داشتدلیل اول  حیرانی وسرگشتگی در آمریکایی ها بود.

وی افزود: اعتراف سنگین اوباماست این بود که می خواهد ایران را متوقف کنداما نه می تواند بجنگدو نه می تواند فشاررا بیشتر کند پس تنها راه توافق است .

گودرزی با اشاره به سردرگمی آمریکا در چگونگی مذاکراه کردن با ایران عنوان کرد:از نظر آمریکا توافق با ایران باید به گونه ای باشد که اولا امتیازی به ایران ندهد ثانیا بتواند افکار عمومی ایران وافکار عمومی آمریکا را برای پذیرش توافق فریب دهد .

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت :توافقی که مسئولین ایران بپذیرند مردم ایران وآمریکا فریب بخورند وهمچنین لابی های صهیونیستها مالفت نکند کار دشوار و زمان بری است.

وی در رابطه با دلیل دوم شدن مذاکرات اذعان کرد:آمریکا می خواست قبح مبارزه ایران وآمریکا بشکند اینکه بعد از ۳۵سال یک تابو شکسته شود وجان کری وظریف کنار هم نشسته ومذاکره کنند عادی سازی رابطه ایران وآمریکا در آن کلید می خورد وبه دنبال آن شعار مرگ بر امریکا حذف می شود.

داوود گودرزی در پایان خاطر نشان کرد:سومین علت را میتوان طرح های آمریکا برای متوقف کردن ایران باشد زیرا توافق به تنهایی برای متوقف کردن ایران کافی نیست وسلسه اقداماتی را نیاز داشت تا زمینه نفوذ آمریکا در ایران را فراهم کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi