پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:04:28 - پنجشنبه 30 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پاسخ قاطع مجلس به جنجال‌آفرینی‌های فرجی‌دانا در دانشگاه‌ها/ نمایندگان رای اعتماد خود به وزیر علوم را پس گرفتند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای قاطع به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رای اعتماد خود به فرجی دانا را پس گرفتند.

 به گزارش پایگاه خبری ” دانشجوآزاد ”  به نقل از ” خبرگزاری دانشجو”  : گزارش کامل جلسه استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری را می‌توانید در ذیل بخوانید:

جلسه مجلس برای استیضاح وزیر علوم آغاز شد

جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه) به ریاست علی لاریجانی و با حضور۲۱۴ نفر از نمایندگان راس ساعت  ۸:۱۲ آغاز به کار کرد.

دستور کار جلسه بررسی رسیدگی به درخواست استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

تا کنون محمد جواد ظریف، سیف (رئیس بانک مرکزی)، گودرزی (وزیر ورزش)، رحمانی‌فضلی (وزیر کشور)، زنگنه (وزیر نفت)، قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی)، مجید انصاری (معاون پالمانی رئیس جمهور)، جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، طیب‌نیا (وزیر اقتصاد و امور دارایی)، نوبخت(معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت)، فانی (وزیر آموزش و پرورش)، ربیعی (وزیر کار)، واعظی (وزیر ارتباطات)، ابتکار(رئیس سازمان محیط زیست) از طرف دولت در مجلس حاضر شده اند.

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در جلسه بررسی طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را همراهی می‌کند و روحانی تاکنون در جلسه استیضاح حاضر نشده است.
این در حالی است که برخی منابع خبری از حضور روحانی تا دقایقی دیگر خبر داده‌اند.

بر اساس ماده ۱۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان متقاضی استیضاح ۱۲۰ دقیقه و وزیری که می خواهد استیضاح شود سه ساعت مهلت دارند تا مطالب خود را مطرح کنند.

از ۹۰ دقیقه مهلت قانونی نمایندگان متقاضی استیضاح ۳۰ دقیقه می تواند به بعد از سخنان وزیری که قرار است استیضاح شود اختصاص یابد.

*برای مشاهده متن اخبار روی لینک مورد نظر کلیک کنید

زاکانی(موافق استیضاح): امروز معلوم می‌شود منافع فرقه‌ای و جناحی را در اولویت قرار می‌دهیم یا منافع ملت را

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به عنوان اولین موافق استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی گفت: نمایندگان محترم دولت و مجلس! امروز روز امتحان ما است تا معلوم شود که منافع فرقه‌ای و جناحی را در اولویت قرار می‌دهیم یا منافع ملت را.

فراکسیون روحانیت مجلس: ادامه همکاری با وزیر علوم را به مصحلت نمی‌دانیم

فراکسیون روحانیت مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به عدم همکاری وزیر علوم این فراکسیون ادامه مسئولیت آقای دکتر فرجی‌دانا را به مصلحت نمی‌بیند.

دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره استیضاح وزیر علوم اعلام موضع نکرد

دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت در مورد موضعش در قبال استیضاح وزیر علوم رأی‌گیری نشده و در این جلسه هم موضوع فراکسیون مشخص نشد.
در حالی که فراکسیون رهروان ولایت به‌صورت رسمی اعلام کرده که این فراکسیون نظر جمعی درباره استیضاح فرجی دانا ندارد، خبرگزاری دولت در خبری مدعی شد “فراکسیون رهروان ولایت خواستار ابقای فرجی دانا است!”

غضنفرآبادی(موافق استیضاح): شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت یازدهم را از مسیر خارج کردید

حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی، نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس در جلسه استیضاح صبح امروز وزیر علوم در مجلس با اشاره به تخلفات قانونی وزیر علوم در پست خود گفت: آقای فرجی دانا شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت یازدهم را از مسیر خارج کردید و دیگر صلاح نیست که در این سمت قرار بگیرید.
حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس با اشاره به توهین‌ها و تهدیدهای استیضاح‌کنندگان خطاب به فرجی دانا گفت: آقای وزیر علوم چه کسی از شما رانت، رشوه و دانشگاه خواسته است. این همه توهین برای چه؟ من حتی یک بار هم با شما دیدار نکردم. چرا باید اینقدر توهین به نمایندگان مجلس شود.
نقوی حسینی در پایان سخنان خود اقدام به نمایش فیلمی کرد که در آن وزیر علوم در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی علاوه بر دفاع از عملکرد خود در بکارگیری اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها به سیستم اطلاعاتی کشور و نمایندگان مجلس توهین کرده بود.

نماینده مردم بجنورد موضوع اقتصاد، فرهنگ و پیشرفت علمی را ۳ مسئله مهم کشور خواند و اظهار داشت: به ما می‌گویند مردم مشکل معیشت دارند؛ در این میان فردی می‌گفت آقای رئیس‌جمهور امروز نیامده که بگوید مردم مشکل معیشت دارند و عده‌ای به دانشگاه گیر داده‌اند و نمی‌گذارند کار کنیم. ما می‌گوییم لااقل دین و فرهنگ ما را از ما نگیرید و مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است.

 

آصفری (موافق استیضاح): برخی می‌خواهند فتنه ۱۸ تیر را در دانشگاه تکرار کنند

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه برخی می‌خواهند فتنه ۱۸ تیر را در دانشگاه تکرار کنند، گفت: انتصابات وزیر علوم در ریاست دانشگاه‌ها به هیچ عنوان با مشی اعتدال سازگاری ندارد.

 

زارعی (موافق استیضاح): موضوع ۳ هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص ادعای اعطای بورسیه‌های غیرقانونی در دولت گذشته گفت: به استناد دوستان عدد ۳ هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت ندارد.

 
هروی (مخالف استیضاح): بهترین تعامل میان وزارت علوم و مجلس وجود داشته است

نماینده مردم قائنات گفت: جلسات عدیده‌ای پیرامون توزیع اعتبارات دانشگاه‌ها داشتیم که حاکی از عزم وزارت علوم برای ایجاد عدالت آموزشی است و این وزارتخانه در تحقق عدالت آموزشی کارهای خوبی را انجام داده است.

 

جواد هروی اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق تلاش کردیم برای اولین بار وضعیت اعتبارات دانشگاه‌های کشور را سامان دهیم که این یک حرکت عملی و گام جدی بود که در وزارت علوم انجام گرفت و جلسات عدیده‌ای در وزارت علوم داشتیم تا بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم.
جعفرزاده (مخالف استیضاح): موافقان استیضاح وزیر علوم دلسوز نظام هستند/ اگر فرجی‌دانا ابقا شود بداند این رأی را از مجلس اصولگرا گرفته است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: موافقان استیضاح وزیر علوم افراد بسیار دلسوزی هستند و دغدغه‌هایی دارند که دغدغه‌ همه نمایندگان مجلس است.

 

فرجی‌دانا: مگر می‌شود کسی مثل من به آشوب‌طلب‌ها مجوز داده باشد؟/ رکود علمی نتیجه سیاست‌های ۶ سال قبل

فرجی دانا؛ وزیر علوم در دفاع از عملکرد خود با اشاره به روند پیشرفت علمی کشور گفت: جا دارد شما را به روند پیشرفت علمی کشور معطوف کنم. بر اساس آمارهای موجود سهم کشورمان در زمینه مقالات در سال ۲۰۱۴ به ۱٫۶ درصد برسانیم؛ اگر رکود علمی هم باشد به خاطر سیاست‌های ۶ سال قبل است.

 

وی به جایگاه مقالات ما در سال ۲۰۱۴ اشاره و تاکید کرد: آنچه در وزارت در ۹ ماه گذشته انجام شده است اثر شگرفی است که با تلاش به دست آمده، نگذاریم سکه‌های فرعی در این بازار به جای سکه‌های اصل رواج پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران در واکنش به اظهارات فرجی دانا در مجلس: فرجی دانا مواضع و بیانیه‌های کنونی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را ببیند/ وزارت علوم فعلی سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین وزارت است

میرحاجی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران همواره برمبنای آرمان‌های خود موضع‌گیری می‌کند، گفت: از نظر ما وزارت علوم فعلی سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین وزارت علومی است که تاکنون دیده‌ایم.

نوباوه (موافق استیضاح): فرجی‌دانا چرا لیست دروغ بورسیه‌ها را منتشر کرد و به نمایندگان تهمت زد؟/ هماهنگی بین ستاد داخلی وزارت علوم با جریانات رسانه‌ای خارجی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یک هماهنگی داخلی و خارجی صورت گرفته که مجلس را ناکارآمد و مطالبات برحق نمایندگان را کاسبکارانه نشان دهند. وزیر علوم گفته نمایندگان رانت‌خوارند.

نادران (موافق استیضاح): جریانات عقده‌دار از انقلاب در فتنه ۸۸ امروز برای دانشگاه‌ها تعیین تکلیف می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخراجی‌هایی که برگردانده شدند، مفاسد اخلاقی داشتند و برخی دانشجویان دختر از دست اینها خودکشی کردند.

 

دست “فرجی دانا” از دانشگاه‌ها کوتاه شد

سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۵ رای موافق خود به استیضاح وزیر علوم، پاسخ قاطعی به یک سال جنجال‌آفرینی‌های “فرجی دانا” در فضای دانشگاه‌های کشور دادند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi