پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:33:07 - سه شنبه 31 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر تربیت بدنی دانشکده علوم پزشکی سیرجان:
وقتی زنگ خطر فقر حرکتی به صدا در می‌آید
عرب گفت: فقر حرکتی به ویژه در کودکان و نوجوانان رو به افزایش است و این زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد: مسعود عرب مدیر تربیت بدنی دانشکده علوم پزشکی و مشاور ورزشی فرماندار سیرجان به وضعیت وزرش شهرستان سیرجان اشاره کرد و گفت: طی یک دهه اخیر، شاهد رشد بسیار خوبی در ورزش این شهرستان اعم از توسعه و گسترش زیر ساخت اماکن و امکانات ورزشی، سرمایه گذاری در رشته‌های مختلف و حضور شایسته در میادین ورزشی اعم از قهرمانی و حرفه‌ای شهرستان هستیم که بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها و دستاورد‌ها مرهون همکاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به ویژه مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر هستیم. 

او افزود: در موضوع سلامت و نشاط عمومی جامعه با توجه به محدودیت دوران همه گیری کرونا با مسائل و معضلاتی که در این‌دوره به تمامی اقشار جامعه چه به لحاظ جسمانی و روانی به بدنه اجتماع وارد شد و باعث انزوا و مشکلات جسمی علی الخصوص بیماری‌های ناشی از چاقی مفرط و کم تحرکی به ویژه در دانش آموزان نمود پیدا کرده است؛ لذا خوشبختانه با توجه به پایان دوران کرونا و بازگشایی اماکن ورزشی بدون محدودیت، باید کودکان و نوجوانان که در خطر جدی کم تحرکی هستند را از بستر فضای مجازی به سمت فضای حقیقی و ورزش وتندرستی هدایت کرد.

مشاور ورزشی فرماندار سیرجان تصریح کرد: باتوجه دلایل مختلفی که سبب افزایش فقرحرکتی در جامعه شده است، نیاز مبرم به توجه بیشتر برای ارتقای سطح سلامت جامعه و نهادینه کردن سواد حرکتی به شکل شایسته تری است. 

او ابراز امیدواری کرد، در آینده بیش از پیش شاهد این نوع تلاش‌ها و همکاری‌ها از سوی مدیران و مسئولان به ویژه در ورزش همگانی و ورزش شهروندی که خود ضامن نشاط اجتماعی و سلامت جامعه است، باشیم.

عرب بیان داشت: جای دارد از فرماندار قدردانی کنیم؛ چرا که اهتمام ویژه‌ای به موضوعات و مباحث ورزشی شهرستان دارند و با سیاستگذاری صحیح و یک برنامه راهبردی مناسب به دنبال بهره مندی از حداکثر ظرفیت‌های قابل توجه در نهادینه کردن ورزش همگانی، رشد و توسعه بیش از پیش ورزش قهرمانی و همگرایی و هم افزایی در جامعه ورزش شهرستان هستند.

عرب افزود: تحقق این امر مهم با مدیریت مناسب و برنامه ریزی صحیح از سوی متولی ورزش شهرستان یعنی اداره ورزش و جوانان با همکاری و همراهی دستگاه‌های بین بخشی با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود خواهد بود و امیدوارم شاهد روز‌های خوبی برای ورزش شهرستان علی الخصوص حوزه جوانان باشیم.

فروش دارو و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها و تحت نظر پزشک و مشاوره تغذیه قانونی است

او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متاسفانه براساس گزارشات مردمی مبنی بر توزیع و فروش مکمل‌های غیر مجاز در باشگاه‌های پرورش اندام و بدنسازی، با پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر کمیته بازرسی و نظارت بر باشگاه‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان (متشکل از نماینده اداره ورزش، نماینده دادستان، نماینده اداره اماکن، نماینده دانشکده علوم پزشکی، نماینده هیئت ورزشی) با برخورد جدی با عوامل به دنبال محیطی آرام و تاکید به انجام وظیفه اصلی باشگاه‌ها دارند.

عرب با اشاره به اینکه فروش هرگونه دارو و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها و تحت نظر پزشک و مشاوره تغذیه قانونی است، افزود: ورزش به عنوان یک فعالیت بدنی و ذهنی، یک مقوله فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود. 

او بیان داشت: ورزش در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند به سلامت، تندرستی و روحیه افراد کمک کند، تلقی می‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi