پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:15:23 - یکشنبه 30 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وضعیت نامساعد اقتصادی اساتید پاره وقت در آمریکا
مطالعات به عمل آمده در آمریکا نشان می دهد ۲۵ درصد از اساتید دانشگاهی پاره وقت در این کشور چاره ای جز بهره مندی از کمکهای دولتی ندارند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر؛ در حال حاضر نیمی از اساتید دانشگاهها و کالجهای سراسر آمریکا پاره وقت هستند و از آنجا که حقوق دریافتی این دسته از اعضای هیأت علمی دانشگاهها کافی نیست، بالغ بر ۲۵ درصد آنها چاره ای ندارند جز اینکه از کمکهای دولتی استفاده کنند. درحقیقت این دسته از اعضای هیأت علمی به دولت آمریکا وابسته هستند.

این آمار از تازه ترین گزارش مرکز تحقیقات کار و آموزش برکلی استخراج شده است.

بر اساس آنچه که در این گزارش آمده است، یک چهارم اساتید پاره وقت آمریکا حداقل در یکی از برنامه های زیر حضور دارند تا از این طریق منبع درآمد دومی برای خود داشته باشند: کمکهای پزشکی، امنیت سلامت کودکان، امداد خانواده های نیازمند، امور مالیاتی و برنامه کمک مکملهای غذایی.

از آن گذشته مشخص شده که برخی از خانواده های این دسته از اساتید در آمریکا برای گذران زندگی روزمره خود از کمکهای غذایی دولت این کشور استفاده می کنند.

این گزارش نشان می دهد که بسیاری از اساتید برجسته در آمریکا شغل دومی نیز برای خود پیدا کرده اند، مشاغلی که لزوما به مدرک تحصیلی «دکتری» در آنها نیازی نیست. به عنوان مثال بسیاری از اساتید رشته روزنامه نگاری مشاغلی همچون اتاق خبر برای خود دارند و در آنها به تدریس پاره وقت مبانی روزنامه نگاری مشغول هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi