پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:47:58 - شنبه 1 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزارت علوم در هفته ای که گذشت
در هفته ای که گذشت اخبار زیادی از جمله تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۵ در حوزه وزارت علوم منتشر شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از باشگاه خبرنگاران:در این هفته با اخبار زیادی روبه رو بود که از جمله آنها می توان به تمدید مهلت ثبت نام و زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۵، اطلاعیه برای ثبت نام متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، اعطای بورسیه داخل به دانشجویان دکتری مناطق محروم،  اعلام نتایج پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت دکتری نیمه متمرکز ۹۴ و.. اشاره کرد.

آخرین فرصت برای جامانده های کنکور سراسری ۹۵
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۵ که از روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده تا یکم اسفند ماه تمدید شد. تا ساعت ۸ صبح ۲۹ بهمن ماه ۷۴۵ هزار و ۸۰۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ثبت نام کردند.
توکلی خاطرنشان کرد: به کلیه داوطلبان توصیه می‌شود در این مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند همچنین داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در این مهلت مقرر نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد در آزمون سراسری ثبت‌نام نمایند
رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: کلیه داوطبانی که تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون این دانشگاه را دارند باید از طریق آزمون سراسری سال ۹۵ اقدام نمایند و پس از اعلام نتایج اولیه و هم زمان با تاریخ انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری با مراجعه به سامانه azmoon.org رشته محل‌های متناسب با گروه آزمایشی خود را انتخاب نمایند.
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۵ اعلام شد
خدایی رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان کنکور سراسری سال ۹۵ در ۲۴ و بیست و پنجم تیرماه ۹۵ بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود. به دلیل این تاخیر در برگزاری کنکور به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که آمادگی لازم را داشته باشند چرا که ممکن است احتمالا اعلام نتایج نهایی به هفته اول مهر ماه بکشد.
امکان مجدد ثبت نام آزمون ارشد سال ۹۵
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده اطلاعات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت نام کردند سه شنبه سوم اسفند ماه لغایت چهارشنبه ۵ اسفند ماه برای ویرایش بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و جاماندگان هم می توانند در این مدت ثبت نام کنند.
برگزاری المپیاد علمی ۹۵ در ۲۰ رشته
خدایی رئیس سازمان سنجش بیان کرد: با توجه به مصوبات جدید به المپیادهای علمی و دانشجویی در سال ۹۵ ،‌ ۳ رشته علوم جغرافیایی ، علوم زمین و مهندسی مواد، اضافه شدند بنابراین در سال آینده به جای ۱۷ رشته در ۲۰ رشته المپیاد خواهیم داشت.
اعلام نتایج پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت دکتری نیمه متمرکز ۹۴
حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش گفت: براساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی تعداد ۵۰۸ نفر از پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ بعد از ظهر دوشنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرا گرفت که از تعداد ۵۰۸ نفر پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۱۹۰ نفر زن و ۳۱۸ نفر مرد هستند.
ثبت نام بیش از ۱۰۹ هزار نفر در پذیرش دوره کاردانی دانشگاه جامع
مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت نام تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۳۳ نفر در پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان اظهار داشت: مهلت ثبت نام برای شرکت در پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به مهلت تمدید شده سه شنبه ۲۷ بهمن ماه به پایان رسید. لازم به ذکر است تعداد ۱۰۹ هزار نفر و ۱۳۳ داوطلب ثبت نام اقدام کردند.
مهلت ثبت نام در دوره‌های کارشناسی دانشگاه جامع پایان یافت
حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش افزود: فرصت ثبت نام داوطلبان متقاضی در دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزشی مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه به پایان رسید. بر اساس آمار گزارش شده ۶۹ هزار و ۴۰۰ داوطلب نسبت به ثبت نام اقدام کردند .
اسامی پذیرفته‌شدگان کاردانی رشته‌های پزشکی اعلام شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان گفت: فهرست اسامی تعداد ۱ میلیون و ۹۱۵ نفر از پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی نیمه متمرکز مقطع کاردانی بومی گروه آزمایشی پزشکی در مرحله پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سال ۹۴ شامل رشته‌های مامایی، اتاق عمل، بهداشت محیط، بهداشت عمومی با گرایش‌های مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده، علوم آزمایشگاهی، بهداشت حرفه‌ای پزشکی و تکنسین سلامت دندان از چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.
اعطای بورس داخل به دانشجویان دکتری مناطق محروم
مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان از اعطای بورسیه دانشگاههای داخل کشور به دانشجویان دکتری مناطق محروم خبر داد و گفت: بورس داخل عمدتا به دانشگاه‌های دورتر، مناطق کوچکتر و رشته های خاص، محدود می شود.
جریمه ۷۹ هزار دانشجوی بدهکار بخشیده شده است
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص طرح بخشودگی صندوق رفاه اظهار داشت‌: طرح بخشودگی تا ۱۰۰ درصدی جرائم بدهکاران صندوق رفاه وزارت علوم که از ۱۲ بهمن به مناسبت دهه فجر آغاز شده بود، تا پایان بهمن ماه تمدید شد و از ۱۲ تا ۲۱ بهمن، ۷۹ هزار دانش‌آموخته بدهکار از مزایای این طرح بهره مند شدند.
شهریه دانشگاه آزاد سال آینده افزایش نمی‌یابد
میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص خبر خوش برای دانشجویان گفت: شهریه ثابت موجود دانشجویان فعلی دانشگاه آزاد نسبت به سال ۹۴ افزایش پیدا نمی‌کند و ثابت می‌ماند.
مدارک دانشجویان دانشگاه آزاد زیر ذره بین دستگاه‌های دولتی
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: استعلام مدارک فارغ التحصیلان از گذشته وجود داشته است و برای تمامی زیرنظام های آموزشی استفاده می شود. از آنجا که دانشگاه آزاد دارای واحدهای بسیاری است و با توجه به اینکه برخی از رشته محل‌های این دانشگاه فاقد مجوز هستند، بنابراین سازمان ها و موسسات حساسیت بیشتری برای استعلام مدارک دانشجویان این دانشگاه دارند.
تدوین لایحه مقابله با سرقت علمی در دانشگاه‌ها
دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص مقاله و پایان نامه فروشی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با مقاله و پایان نامه فروشی (که در موارد معدودی ممکن است وجود داشته باشد) در دانشگاه‌ها برابر قانون حتما برخورد می‌شود اما آنچه که مسلم است برای پیشگیری و سلامت علمی در دانشگاه‌ها ،لایحه مقابله با سرقت علمی تدوین شده که این لایحه بعد از تصویب دولت به مجلس برای بررسی و تصویب منعکس شده است.
ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به خارج از سال آینده افزایش می‌یابد
صدیقی رییس سازمان امور گفت: اولویت وزارت علوم اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور برای دوره‌های کوتاه مدت است که برنامه داریم ظرفیت این اعزام‌ها را در سال آینده افزایش دهیم. افزایش ظرفیت دانشجویان به دوره‌های کوتاه‌مدت خارج از کشور متناسب با میزان بودجه است.
راه اندازی رشته گرایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه خوارزمی
جزینی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد رشته گرایش پیشگیری از اعتیاد با توافق سرپرست دانشگاه خوارزمی برای سال آینده در این دانشگاه خبر داد و گفت : دانشگاه خوارزمی پذیرفته که در سال آینده این رشته را ایجاد و دو واحد درسی در رابطه با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد را در این دانشگاه جاری کند.
ایران در زمینه خروج دانشجو رتبه دوم را دارد
لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه خروج دانشجو از کشور بعد از عربستان دوم هستیم، گفت: با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا مشکلی نداریم اما انتظار داریم دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دوباره به کشور باز گردند.
ادامه همکاری دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی
حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین‌الملل مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، همکاری دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای جذب دانشجو در سال ۹۵ همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi