پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:29:12 - شنبه 28 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزارت علوم در آستانه انتخابات مراقب ورود فتنه‌گران به دانشگاه‌ها باشد/ لزوم جبران کاهش تولید علم
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسئولان وزارت علوم باید مراقب باشند در آستانه انتخابات مجلس فضا برای ورود فتنه‌گران به دانشگاه باز نشود و عملکردی داشته باشند که مردم به آنها نمره قبولی بدهند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ لطف‌الله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: انتظار می‌رود در سال جدید تحصیلی همه کسانی که در رابطه با تولید علم مسئولیت دارند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و تلاش کنند تا در سال تحصیلی پیش رو شاهد شتاب گرفتن تولید علم باشیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: وظیفه تولید کردن علم در کشور ما به عهده وزارت علوم است و مسئولان این وزارتخانه باید شرایطی را فراهم کنند تا علم تولید شود.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که رشد تولید علم ما متوقف شده و کاهش پیدا کرده است که این مسئله باید جبران شود و همه مسئولان باید برای جبران این موضوع تلاش کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برای تولید علم باید محیط دانشگاه به محیط علمی، محیط درس و بحث و محیط آزاداندیشی تبدیل شود نه اینکه محیطی برای سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که در دانشگاه یک جریان و تشکل سیاسی بواسطه نزدیکی با دولت هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و به تشکل‌های دیگر اجازه فعالیت داده نشود باید در دانشگاه‌ها عادلانه برخورد شود.

فروزنده خاطرنشان کرد: محیط علمی، محیطی است که نخبگان در آن قضاوت می‌کنند و آنها انتظار عدالت و رفتار منطقی دارند. وزارت علوم باید خیلی مراقبت کند و اجازه ندهد مسائل حاشیه‌ای جلوی تولید علم را بگیرد و فضای دانشگاه را آلوده کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری افزود: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم و در این شرایط وزارت علوم و مسئولان نباید اجازه دهند دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی شوند.

وی گفت: پرهیز از سیاسی بازی در دانشگاه به این معنی نیست که دانشجو سیاسی نباشد. دانشجو باید بینش سیاسی داشته باشد، دشمن را بشناسد، تلاش کند انتخابات پرشورتر برگزار شود و سعی کند در رابطه با حاکمیت ارزش‌ها و گفتمان امام (ره) تلاش کنند.

فروزنده یادآور شد: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید مراقب باشند در آستانه انتخابات مجلس فضا برای فتنه‌گران باز نشود و عملکردی داشته باشند که مردم به آنها نمره قبولی بدهند و بگویند وزارت علوم در راستای حاکمیت ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi