پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:36:10 - دوشنبه 30 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وحدت حوزه و دانشگاه در گرو نزدیک کردن یافته های عملی و نظری است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با پاسداشت مقام علمی و عالمانه شهید مفتح تاکید کرد: حوزه و دانشگاه با نزدیک کردن یافته های عملی و نظری به وحدت خواهند رسید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در گردهمایی سی و ششمین سالگرد شهادت استاد شهید دکتر محمد مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران این مطلب را بیان کرد.
وی با بیان اینکه شهادت دکتر مفتح باب وحدت حوزه و دانشگاه را گشوده است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت اهل فکر و اندیشه است؛ وحدت حول کلمه حق و شناخت علم و حقایق عالم میسر می شود؛در واقع کسانی که نسبت به حقایق عالم شناخت پیدا می کنند، حول کلمه حق به وحدت می رسند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اهل علم و معرفت حول کلمه حق به وحدت می رسند به معنای حذف مابقی رشته های علمی نیست، بلکه دیگر رشته های علمی کمک می کنند تا شناخت بهتری نسبت به علوم و معارف آسمانی حاصل شود.
ابوترابی فرد با بیان اینکه عمده مشکلات ما این است که بین دو حوزه عقل عملی یا رفتاری و حوزه نظری هماهنگ نیستیم، افزود: ابتدا باید علت ناهماهنگی را در وجود خود انسان عاقل و ثانیاً در خارج دنبال کرد، لذا عالم باید به دنبال وحدت در وجود خود برود و این امر زمانی محقق می شود که عقل عملی و نظری را با هم داشته باشد، در واقع یافته های عملی او یافته های نظری اش را تصدیق کند.
وی با بیان اینکه آنچه بین انسان ها مشکل ایجاد می کند، عدم همسو شدن عقل عملی آنهاست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر همه انبیا با هم جمع شوند، هیچ اختلافی بین آنها به وجود نمی آید، زیرا آنها اشتراک عملی و رفتاری و نظری دارند و در واقع همه ائمه به دنبال یک چیز هستند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: حوزه و دانشگاه هر چقدر تلاش کنند به یافته های عملی نزدیک تر شوند و همچنین یافته های نظری را به عمل نزدیک کنند، به وحدت خواهند رسید.
ابوترابی فرد با بیان اینکه افرادی که به درجات بالا رسیده اند، برای علم مدرسه و حوزه احترام قائل بوده اند، گفت: برای رسیدن به حقیقت معرفت باید از مدرسه عبور کرد.
وی در پایان یاد و خاطره شهید مفتح را گرامی داشت و او را عامل مهمی در جهت حوزه و دانشگاه معرفی کرد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi