پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:25:28 - چهارشنبه 8 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زاهدی اعلام کرد
واگذاری اجرای ۵ فناوری راهبردی کشور به جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از واگذاری ماموریت اجرای پنج فناوری راهبردی و پیشران کشور به جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد: محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در ماده ۹۴ گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق، واگذاری اجرای پنج فناوری راهبردی و پیشران کشور در طول اجرای برنامه هفتم با همکاری وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، به تصویب کمیسیون رسید.

وی افزود: این پنج فناوری راهبردی و پیشران کشور شامل قطار برقی، آب شیرین کن با تمرکز بر غشاء (فیلتر)، استحصال مواد معدنی، سلول درمانی و طراحی و ساخت کامل کامیون‌های حمل مواد معدنی (دامپتراک) است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تاکید کرد: براساس این مصوبه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با جهاد دانشگاهی در مسیر اجرای این فناوری‌ها می‌شوند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در اختیار دارد و با تمرکز شبکه نخبگانی این نهاد در استان‌های کشور، شاهد اجرای پنج فناوری راهبردی و پیشران‌ کشور توسط این نهاد در طول اجرای برنامه هفتم خواهیم بود.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi