پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:51:17 - پنجشنبه 21 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همکاری‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای مهم‌ترین محورهای سفر لاریجانی به کویت و قطر
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر به کویت و قطر درخصوص افزایش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه و همچنین مسائل مهم منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا، علی لاریجانی پس از انجام سفری دو روزه به کویت و قطر در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای سفر خود اظهار کرد: کشورهای کویت و قطر همسایه ما هستند و از جمله کشورهای اسلامی‌اند و ما از دیرباز با آن‌ها رابطه تاریخی داریم.

رییس قوه مقننه اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلایل مختلف، مسائلی وجود داشت که باید با هم گفت‌وگو کرده تا آن‌ها را برطرف کنیم.

لاریجانی با تاکید بر همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای کویت و قطر اظهار کرد: امیدواریم این همکاری‌ها گسترش یافته و راه‌هایی به وجود آید که بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. برخی اشکالات وجود داشت که با بحث و بررسی قرار شد پیگیری شده و حل شود تا زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر به وجود آید.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل مهم منطقه از دیگر محورهای مورد بررسی در جریان این سفر بود گفت: به جهت حساسیت در مسائل مهم منطقه احتیاج بود رایزنی‌هایی با همدیگر داشته باشیم. البته همزمان برخی مسائل را در رسانه‌ها مطرح می‌کردند و لازم بود موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای بیان شود.

لاریجانی با بیان اینکه با اصحاب رسانه و نخبگان کشورهای کویت و قطر جلساتی برگزار شد اظهار کرد:‌ مذاکرات خوب و سازنده‌ای با امیر کویت و قطر داشتیم. همچنین با روسای مجالس این دو کشور جلسه برگزار شد.

وی با تاکید بر افزایش همکاری‌های پارلمانی میان ایران و کشورهای کویت و قطر اظهار کرد: در جریان این سفر مقرر شد همکاری‌های پارلمانی و استفاده از تجربیات یکدیگر گسترش یابد. البته بعضی از افراد موثر در پارلمان کویت علاقه‌مند بودند که برخی از طرح‌هایی که در ایران دنبال شده، ابعاد و نحوه قانونگذاری آن را بدانند لذا بنا شد به ایران بیایند و از نزدیک در جریان قرار گیرند.

لاریجانی در پایان اظهار کرد: این موضوعات که مورد بررسی قرار گرفت به فرمول‌هایی برای حل و فصل بعضی مسائل رسیدیم که در ایران آن را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi