پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:52:39 - سه شنبه 4 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همه حضور یابند و به لیست ما رای دهند
آمریکا و کشور های غربی که ۳۷ سال انتخابات ما را تحریم می کرده اند، چه اتفاقی افتاده است که این دوره انتخابات برای اولین بار همه ی مردم را تشویق به حضور در انتخابات می کنند ؟ آیا قرار است مجلسی روی کار بیاید که اعتقادی به استقلال کشور نداشته و منافع آنها را تامین کند؟

به گزارش “دانشجو آزاد” در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در آستانه ی برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نگاهی به اهمیت جایگاه و ویژگی های مجلس تراز انقلاب اسلامی ضروری به نظر می رسد در خصوص اهمیت جایگاه مجلس مقام معظم رهبری می فرمایند: “مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است، همه ی سررشته های امور به مجلس شورای اسلامی بر میگردد”. همچنین ایشان می فرمایند: “مجلس از زوایای مختلف بویژه از لحاظ تصویب قوانین، ریل گذاری برای حرکت دولت ها و تجلی ایستادگی ملت اهمیت بی نظیری دارد”.

امروز بصیرت و هوشیاری مردم در انتخابات می تواند ضامن سلامت و بقای انقلاب باشد، سلامت نظام به سلامت مجلس وابسته است، مجلسی می تواند پشتیبانی قوانین نظام را به شکلی صحیح انجام دهد که سالم، کارامد، قوی و دارای اعضایی مومن، متدین و منطبق با ضوابط باشد. در شرایط فعلی کشور و در انتخابات پیش رو راهبرد بیگانگان همان راهبرد دائمی و همیشگی یعنی تغییر و براندازی نظام جمهوری اسلامی است که در راستای تحقق این راهبرد از دو شیوه استفاده می کنند.

الف) بی ثبات سازی که شامل پروژه انقلاب های رنگین و اغتشاشاتی مثل سال ۸۸

ب) نفوذ؛ به دنبال این هستند که یک فضا و شرایطی را به وجود آورند برای به کنترل در آوردن و در اختیار گرفتن مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله مجلس، که به صورت نامحسوس انجام می شود از ویژگی های نفوذ پنهان کاری و نامرئی بودن است.

تجربه انقلاب های رنگین نشان می دهد که بدخواهان انقلاب اسلامی اگر بتوانند به بی ثبات سازی دامن می زنند و اگر نه تلاش می کنند جریانی همسو با غرب و همگرا با آن ها و یا حداقل کم خطر برای آنها روی کار بیاید. زیرا تجربه انتخابات ها در انقلاب اسلامی نشان می دهد که دموکراسی به صورت ناب و واضح در ایران اسلامی دنبال می شود و انتخابات در جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

نگاهی به انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می دهد که از صندوقی که توسط دولت راست سنتی آقای هاشمی مدیریت می شد، خاتمی چپ گرا در امد و از صندوقی که توسط دولت اصلاحات مدیریت می شد، احمدی نژاد اصول گرا در آمد و از صندوق انتخابات که توسط وزیر کشور دولت احمدی نژاد اداره می شد آقای روحانی انتخاب شد پس با توجه به انتخاب های پیشین و همچنین ساز و کارهای نظارتی موجود نتیجه انتخابات در کشور واقعی است.

در راستای پروژه نفوذ و تاثیر بر مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری مثل مجلس شورای اسلامی امروز شاهد این هستیم که رسانه های غربی خباثت های خود را با دیکته دستور العمل های انتخاباتی خود و تعیین تکلیف برای مردم ایران از طریق BBC و VOA و رادیو فردا شروع کرده اند و از یک جناح خاص حمایت می کنند و صراحتا می گویند که به لیست آقایان مصباح، یزدی و جنتی رای ندهید چون این علمای بزرگوار را سدی محکم در برابر خواسته های خود می دانند.

روزی شخصی از امام صادق پرسید بین دو حاکم در تردیدم، امام فرمودند: عادل، صادق، فقیه و باتقوا ترین را انتخاب کن. شخص پرسید: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام یک متمایلند. پرسید: اگر نفهمیدم ؟ فرمود: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر خشمگینشان می کند او را برگزین.

آمریکا و کشور های غربی که ۳۷ سال انتخابات ما را تحریم می کرده اند، چه اتفاقی افتاده است که این دوره انتخابات برای اولین بار همه ی مردم را تشویق به حضور در انتخابات می کنند ؟ آیا قرار است مجلسی روی کار بیاید که اعتقادی به استقلال کشور نداشته و منافع آنها را تامین کند؟

در شرایط حساس کنونی ما نیازمند مجلسی هستیم در تراز انقلاب اسلامی با همان اهداف و آرمان هایی که برایش هزینه های زیادی دادیم، آرمان هایی که قرار است مقدمه تحقق حکومت وعده داده شده ی الهی و تشکیل دولت کریمه، به پرچم داری حضرت ولی عصر (عج) باشد.

این مجلس تراز انقلاب دارای ویژگی هایی است:

۱-همسو و هماهنگ و مقید به ولایت.

۲-وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی، امام و رهبری

۳-متعهد به اصل استقلال و دفاع از منافع ملی و مصالح نظام

۴-مستقل در تصمیم گیری ولی دارای تعامل مثبت با سایر قوا

۵-کارامد و توانمند در ایفای نقش موثر در قانون گذاری و نظارت

۶-انقلابی و استکبار ستیز

۷-مبرا بودن از حضور فتنه و فتنه گران

۸-مدافع حقوق و اولویت های واقعی مردم باشد که این اولویت ها در شرایط کنونی اقتصادی و اجتماعی است نه سیاسی

۹-مبرا از منازعات بیهوده سیاسی و جناحی و مقید به انجام وظایف و خدمت به مردم باشد یعنی وکیل المله باشد نه وکیل الدوله.

نویسنده: محسن عسکرزاده

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi