پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:43:43 - شنبه 2 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش هیئت های اجرایی جذب و کارگروه های صلاحیت عمومی دانشگاه های جنوب کشور
عضای هیئت های اجرایی جذب و کارگروه های صلاحیت عمومی دانشگاه­ های جنوب کشور در اتاق کنفراس ساختمان مرکزی دانشگاه دور هم جمع شدند و به بررسی موضوعات و مشکلات مربوطه پرداختند.

ه گزارش “دانشجو آزاد” صبح پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه، اعضای هیئت های اجرایی جذب و کارگروه های صلاحیت عمومی دانشگاه­ های جنوب کشور در اتاق کنفراس ساختمان مرکزی دانشگاه دور هم جمع شدند و به بررسی موضوعات و مشکلات مربوطه پرداختند.

این جلسه در ساعت ۹ صبح با تلاوت قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی و همچنین پخش کلیپ سخنرانی مرحوم افضلی پور بنیان گذار دانشگاه شروع به کار کرد و بعد از آن با خیر مقدم ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر فدایی و دبیر هیئت جذب دانشگاه دکتر اسلامی به کار خود ادامه داد.

 

هم اکنون نیز جناب آقای دکتر کی نژاد ریاست محترم هیأت عالی جذب پیرامون سوابق و فعالیت های این هیأت و موضوعات مربوطه و اهداف این همایش در حال سخنرانی می باشند و برنامه بعدی این همایش سخنرانی رئیس محترم امور هیأت علمی وزارت بهداشت جناب آقای دکتر حسینی خواهد بود.

بدر ادامه این جلسه دکتر حسینی رئیس محترم امور هیأت علمی وزارت بهداشت به سخنرانی پرداختند ایشان ضمن ارائه گزارش از سوابق و فعالیت های هیأت علمی وزارت بهداشت و درمان به بیان انتظارات این هیأت از اعضا پرداخت. طبق گزارش ایشان در هیأت علمی وزارت بهداشت از سال ۸۷ تا ۹۳ ، ۵۴۱۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۳۴۵۲ نفر را به عنوان نیروی پیمانی جذب کرده اند. ایشان در مورد روند جذب هیأت علمی فرمودند که روند جذب این هیأت بر اساس مرتبه است و در شروع آن مرتبه استادیاری است. همچنین خاطر نشان کردند که در وزارت بهداشت بین رشته های علوم پایه و بالینی تفکیک وجود دارد و در این مورد براساس نیاز دانشگاه ها عمل شده است و البته از سال گذشته و امسال این دو رشته به یک تناسب نزدیک تری رسیده اند.

رئیس امور هیأت علمی وزارت بهداشت در ادامه صحبت هایش گزارشی را از دانشگاه های منطقه ارائه داد که در گزارش تکمیلی به آن پرداخته خواهد شد.

وی در مجموع آمار خود اذعان نمودند که در حال حاضر ۲۰۱ پرونده وجود دارد که ۳۱ نفر پیمانی یک ساله و ۴۰ نفر به عنوان مراقبه ها پذیرش شده اند و در خدمت دانشگاه ها خواهند بود.

دکتر حسینی در ادامه بیان راه حل ها و انتظارات این هیأت از اعضا پرداختند. ایشان انتظار جدی خود را حضور فعال اعضا در جلسات هیأت های اجرایی در جذب و کارگروه ها عنوان کردند و گفتند اگر کسی می تواند یا هر مشکل دیگری دارد کنار بکشد تا نیروی شایسته جایگزین وی شود و فعالانه در جلسات حضور پیدا کند.

دکتر حسینی در مورد نخبگان نیز اظهار نظر کردند و گفتند امور مربوط به نخبگان باید سریعاً مورد بررسی قرار بگیرد و این قشر نخبه هرچه سریعتر تعیین تکلیف بشوند و با توجه به اولویت ها به جذب نخبگان پرداخته شود.

پس از سخنرانی دکتر حسینی نوبت به پذیرایی رسید  و اعضاء شرکت کننده در همایش به مدت ۲۰ دقیقه برای صرف پذیرایی جلسه را ترک نمودند

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi