پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:18:16 - سه شنبه 5 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هفتمین کارگاه آموزشی در پردیزه دانشگاه
هفتمین کارگاه آموزشی در زمینه افسردگی و راه های پیشگیری از آن جهت سلامت کارکنان پردیزه دانشگاه در سالن کنفرانس دکتر مداح دانشکده پرستاری برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سرمست کارشناس ارشد پرستاری دانشگاه در این کارگاه در خصوص افسردگی و روش های جلوگیری به موقع از این بیماری مطالبی را بیان کرد .

وی در زمینه شناخت افسردگی گفت: بهداشت روانی Mental Health با دو تعریف مورد استفاده قرار می گیرد، در تعریف اول منظور از بهداشت روانی عبارت از رشته ای تخصصی در بهداشت عمومی است که در زمینه کاستن اختلالات روانی در یک جامعه فعالیت می نماید و  در تعریف دوم بهداشت روانی “ثابت و برقرار نمودن وضعیت هائی که سلامت روانی مثبت و سازنده را به بار می آورد” ‌مورد توجه واقع می گردد.

 سرمست اظهار داشت: روش پیش گیری اولیه به منظور کاهش تظاهرات هیجانی در جامعه از طریق مبارزه با عوامل استرس زا و حالاتی که بالقوه منجر به عوارض روانی می شوند، انجام می شود.

وی افزود: در مواردی که تظاهرات روانی به وجود آمده باشند، دخالت فوری نیز نوعی پیشگیری اولیه محسوب می گردد، بدین ترتیب در مورد پیشگیری اولیه باید تمام نیروهایی که اجتماع را به وجود می آوردند تجهیز گردند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi