پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:03:47 - چهارشنبه 21 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان:
هسته‌های بین‌الملل بسیج دانشجویی باید روایت درست از نظام و انقلاب را به گوش جوانان دنیا برسانند
کریم زاده با بیان اینکه تشکیل هسته‌های بین الملل دانشجویی توصیه امامین انقلاب است؛ گفت: این هسته‌ها می‌توانند کشورهای رخوت زده جهان اسلام را به حرکت واداشته و روایت درست از انقلاب را به گوش جوانان بیدار دنیا برسانند.

به گزارش دانشجو آزاد: احسان کریم زاده، سه شنبه شب(۲۰ تیر) در آئین افتتاحیه سومین دوره طلیعه تمدن- توانمندسازی فعالین عرصه بین الملل- با ابراز امیدواری بر اینکه مباحث این دوره سه روزه منتج به نتایج خوبی شود؛ تشکیل هسته های بین الملل دانشجویی را مورد تاکید امام راحل دانست و افزود: شاید چند سالی نسبت به این امر تغافل صورت گرفت اما امروز هسته های بین المللی دانشجویی تشکیل شده است.
 

معاون جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ارتباط با دانشجویان جهان اسلام را توصیه امامین انقلاب عنوان و در خصوص فواید آن بیان کرد: انسان های بیدار و ظلم ستیز دنیا زیاد هستند و همه آماده حرکت، جنبش و نیازمند گروهی هستند که آنان را کمک، همراهی و خط دهی کند.

وی ادامه داد: امروز امپراطوری رسانه اجازه صدور انقلاب اسلامی را نمی دهد و روایت هایی آن سوی مرزها می شود که ۹۰ درصد آن با واقعیت فاصله دارد و دانشجویان هسته های بین الملل می توانند با تعاملاتی که فرا می گیرند روایت درست را به گوش دانشجویان بیدار برسانند.

کریم زاده با بیان اینکه امروز نیاز به معرفی نظام و انقلاب اسلامی به جهانیان است و ما معتقدیم نظام ما حق است؛ گفت: دانشجویان بین الملل رسالت سنگینی به دوش دارند و در کرمان مخزنی به عنوان حاج قاسم در استان داریم و مرقد و محل تولد ایشان در کرمان؛  مسئولیت همشهریان را بیشتر می کند.

وی تاکید کرد: مکتب حاج قاسم باید به جهانیان عرضه شود و منش ایشان برای جهانیان در دسترس باشد زیرا بسیاری از آزادگان جهان عاشق حاج قاسم هستند اما دسترسی به آموزه های ایشان برای آنان سخت است لذا رسالت بسیار جدی بر دوش دانشجویان هسته بین الملل کرمان است زیرا دسترسی بیشتری به این مخزن دارند.

کریم زاده با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: در جنگ رسانه و روایت ها موفق نبودیم و چهره ای که دشمن از جمهوری اسلامی در دنیا نمایش می دهد با واقعیت ها فاصله زیادی دارد گرچه ضعف ها و عقب ماندگی ها وجود دارد اما نه آنچنان که به جوامع بین المللی نشان می دهند، نیست لذا باید در این راستا حرف برای گفتن داشته و انقلاب را شناخته و بشناسانیم.

وی هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را مورد اشاره قرار داد و افزود: شما دانشجویان باید ابعاد این اقدام خبیثانه را برای جهانیان معرفی کنید زیرا آنها دنبال آرمان زدایی و تبدیل ارزش ها به غیر ارزش ها هستند تا ما را سرگرم حوادثی کنند که از نظم نوین جهانی غافل بمانیم.

معاون جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: خیلی از کشورهای مسلمان در برابر این هتک حرمت سکوت کردند و موضع گیری نکردند؛ آیا حب قرآن ندارند؟ دارند اما علت بی تفاوتی آنان این است اقدامات دشمن آنقدر بوده که انگیزه و جنگیدن در راه آرمان ها را از اینها گرفته و دچار رخوت شدند اما ارتباطات شما آنان را به حرکت وامی دارد.
 

وی اظهار کرد: امروز روسیه و چین یکی از دلایل موفقیت خود را ارتباط با جمهوری اسلامی می دانند و دشمن می خواهد این را در چشم جوانان کوچک جلوه دهد تا آرمان های خود را از یاد برده و سرگرم حوادث زودگذر و بیهوده کند اما ما باید نقشه راه جمهوری اسلامی را یاد گرفته و به دیگران یاد بدهیم و دانشجویان سایر ملل از این امر الگو بگیرند.

کریم زاده در خطاب به مدعوین اظهار کرد:  باید نسبت به حوادث جهان اسلام حساس باشید زیرا اتفاقاتی رخ می دهد که به دنبال کم اهمیت جلوه دادن آن هستند و می خواهند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند اما شما می توانید جبهه ای راه اندازی کنید که در برابر حوادث تلخ و شیرین موضع گیری داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ما نمی خواهیم هسته های بین الملل دانشجویی منحصر به فعالیت های درون گروهی باشد بلکه باید کشورهای مختلف و حداقل امت اسلامی را در بر بگیرد.
 

گفتنی است؛ این دوره آموزشی با حضور تقریباً یکصد نفر از دانشجویان هسته بین الملل از استان های کرمان، سیستان و هرمزگان در روزهای ۲۱ تا ۲۳ تیرماه برگزار می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi