پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:59:28 - یکشنبه 27 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر مسئولی در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور کند واژه «وطن‌فروش» زیبنده آن خواهد بود
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این موضوع که یکی از خطوط قرمز نظام عدم اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌ ما است، گفت: هر مسئولی در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور کند واژه «وطن‌فروش» زیبنده آن خواهد بود.

به گزارش دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در واکنش به اظهارات اخیر عراقچی پیرامون امکان دسترسی بازدید از مراکز نظامی ایران طبق پروتکل الحاقی اظهار داشت: مسئولان کشور خصوصا اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بایستی اظهارات سنجیده‌تری نسبت به وقایع داشته باشند

وی افزود: ما یکسری خطوط قرمزی را در مذاکرات هسته‌ای داریم که کسی حق عبور از آن‌ها را ندارد. این خطوط قرمز همان منافع ملی و حقوق مردم ما است. یکی از این خطوط قرمز، برداشته شدن تحریم‌ها بصورت یکجا و در زمان امضای توافق است.

حیدری ادامه داد: از دیگر خطوط قرمز این است که مذاکرات در سایه تهدید امکان‌پذیر نیست. همچنین خطوط قرمز دیگر مذاکرات عدم اجازه بازرسی از مراکز نظامی ما است. هر فرد یا مسئولی که در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور کند، واژه «وطن‌فروش» زیبنده آن خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این موضوع که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بداند که اعتماد مردم چک سفید امضاء نیست، گفت: پذیرفته نیست که دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخنی درباره بازدید از مراکز نظامی ما بزند و یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز آن را تایید کند و موضوع بازدید کنترل شده از مراکز نظامی ما را مطرح کند. این به منزله عبور از خط قرمز است و قطعا پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تا زمانی امین مردم و مورد اعتماد مسئولان نظام هستند که بتوانند از خطوط قرمز دفاع کنند. اگر خطوط قرمز مذاکرات که همان منافع ملی است، شکسته شود هیچ تضمینی برای ادامه حضور این افراد در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

حیدری با تاکید بر این موضوع که ما اجازه دخالت دیگران در حوزه‌های نظامی، استراتژیک و دفاعی را نمی‌دهیم، گفت: مذاکرات ما با ۱+۵ فقط در حوزه هسته‌ای است و موضوعات دیگر در این موضوعات مطرح نیست، اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هم مراقبت کنند مادامی که در این چارچوب حرکت کنند، امکان ادامه فعالیتشان و ادامه اعتماد مردم به آنان وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه برای تیم مذاکره‌ کننده در مذاکرات هسته‌ای چارچوبی تعیین شده است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در مذاکرات اجازه طرح‌بحث‌ دیگر موضوعات را ندارد.

وی در پایان گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اختیار تصمیم‌گیری درخصوص موضوعات غیرهسته‌ای در مذاکرات را ندارد. در اظهار نظرات نیز به همین صورت است.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi