پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:38:51 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف توسعه­ ی محصولات مقاوم به کم آبی و ترویج الگوی جدید کشت در منطقه است
رئیس دومین همایش ملی تنش های محیطی در گیاهان گفت: هدف توسعه­ ی محصولات مقاوم به کم آبی و ترویج الگوی جدید کشت در منطقه است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛  دکتر محمدی نژاد، در دومین همایش ملی تنش های محیطی در گیاهان گفت: «دانشگاه شهید باهنر قطب علمی تنش های محیطی در غلات کشور است و این قطب علمی میزبان دومین دوره همایش ملی تنش های محیطی در گیاهان است».

رئیس دومین همایش ملی تنش های محیطی در گیاهان، گفت: «کرمان دو مزیت نسبی برای برگزاری این همایش دارد:

یکی اینکه استان کرمان از نظر سطح زیر کشت و تولید محصولات کشاورزی در بعد صادرات غیر نفتی در حوزه کشاورزی رتبه اول را به خود اختصاص داده است و دیگر اینکه تنش های محیطی فراگیر، از جمله بحران آب، تهدیدی جدی برای این استان و کشاورزن منطقه محسوب می شود. بنابراین باید با یک برنامه ریزی هوشمند و مدیریتی علمی به گونه ای عمل کنیم که شرمنده نسل آینده نباشیم».

وی تصریح کرد: «پژوهش باید زیربنای توسعه و تولید باشد. ما در قدم اول این همایش را برگزار نمودیم تا با رصد تحقیقات انجام شده و دستیابی به یک دید کلی از پراکنش تحقیقات در این حوزه بتوانیم در برنامه ریزی های آینده تصمیم گیری کنیم. امید­واریم این همایش نقطه آغاز رسیدن به همگرایی و هم­افزایی علمی در زمینه توسعه­ی محصولات مقاوم به کم آبی و ترویج الگوی جدید کشت در منطقه باشد که بتواند ضمن بهره­بری بالاتر آب، راندمان تولید بیشتری داشته باشد و به حفظ ذخایر آبی که در واقع متعلق به نسل بعدی است کمک کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi