پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:45:16 - شنبه 15 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هجمه فساد اقتصادی علیه نظام به مراتب از فشار آمریکایی ها بدتر است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبر داد:هجمه فساد اقتصادی علیه نظام به مراتب از فشار آمریکایی ها بدتر است.

به گزارش “دانشجوآزاد“، دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” پیش از ظهر امروز ۱۵ اسفند در نشست خبری اظهار کرد: انتخابات ۷ اسفند و حضور میلیونی مردم، افتخار دیگری برای نظام اسلامی رقم زد و حضور مردم برای دو انتخابات مهم بحمدلله شرایطی را فراهم کرد که نتایج این حضور پرشور را برای انسجام و وحدت بیشتر در عرصه داخلی و در صحنه بین الملل برای افزایش اقتدار نظام شاهد بودیم.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد، موجب دلگرمی همه دلسوزان انقلاب و نظام و استحکام بیشتر آن شده و نتایج متفاوت در کشور این علاقه را برای خدمتگزاری بیشتر کرده و خیلی از خطرات به دلیل این حضور از کشور دور شد و از مرم به واسطه این حضور تشکر می کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات لبیک به فرمان مقام معظم رهبری بود و نشان داد مردم پای انقلاب، نظام، امام و رهبرشان ایستاده و در عرصه های مختلف از خودشان حماسه حضور را متجلی می کنند.

نمایندگان منتخب به وظیفه خود عمل کنند

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی استان کرمان و شهرستان های کرمان و راور نیز این تلاش مضاعف را داشتند و مردم زحمت خود را کشیده و ادای وظیفه کردند و نوبت نمایندگان منتخب است که این وظیفه سنگین را ادا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم انتظار دارند که نمایندگان منتخب اولویت های اصلی آنها را مد نظر قرار بدهند و معتقدیم اولویت اصلی مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است و حدود ۹۰ درصد مراجعات ما در دفتر مسائل مالی و اشتغال جوانان است.

وی افزود: آنچه که اتفاق افتاد، پیروزی واقعی برای مردم بود و امروز اعلام می کنیم دموکراسی مبتنی بر رویکرد اسلامی را در کشور داریم که همه با علاقمندی پای صندوق آمده و نظر خود را اعلام می کنند.

پورابراهیمی اظهار کرد: تنها جایی که مردم حرف دلشان را می زنند، پای صندوق های رای است و علی رغم همه مسائل و گفتمان های متفاوت در کشور، مردم آمدند و نتیجه انتخابات هر چه باشد، به صلاح کشور و انتخابی است که مردم کردند و به این انتخاب احترام می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه عده ای می گویند مردم برخی جاها شعور سیاسی ندارند، توهین به مردم است و این را مردود می دانیم، تصریح کرد: در همین انتخابات شاهد تخریب های بسیاری علیه بنده بودیم و مردم تشخیص دادند که این دروغ و رسوایی برای جریانی است که می خواهند برای خودشان کار کنند.

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: پول های کثیفی را در انتخابات کرمان آوردند و در رسانه ای هزینه کردند که فساد در آن وجود دارد و مسائلی را بیان کردند که بنده مخالف برجام بوده اما، در حالی که بنده در جریان برجام مخالف نبودم و تنها خط قرمز نظام و مطالبات رهبری را در این زمینه مد نظر قرار دادیم.

بداخلاقی های انتخاباتی، رسوایی سیاسی برای برخی است

وی با بیان اینکه چرا بر خی در انتخابات بی تقوایی کرده و تهمت ناروا زدند؟، افزود: بنده در کرمان وامدار هیچ گروه و باندی نیستم و بدهی من به امام، شهدا، جایگاه ولایت و رهبری و مردمی است که به من رای داده و بار مسوولیت من را سنگین تر از گذشته کرده اند و تفاوت آراء معنی دار علی رغم همه بداخلای های صورت گرفت، رسوایی سیاسی برای برخی است که حتی اعلام کردند که رای پاک گرفته اند.

پورابراهیمی بیان کرد: مردم در خصوص این موضوع تحلیل خواهند کرد و رسانه ها خواهند گفت که چه کسانی بی تقوایی کرده و به مردم دروغ گفتند.

وی ادامه داد: کسی که اصل اول را که اخلاق است، رعایت نکند، جایگاهی در مجلس ندارد و مبنای ما برای رفتن به مجلس خدمت برای رضای خداوند است و در غیر این صورت ارزشی ندارد.

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دهم، اظهار کرد: بنده روز اول اعلام کردم به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات حاضر شده ام، عده ای شروع به تخریب بنده کردند اما مردم کرمان سنگ تمام گذاشتند، در حالی که رقابت باید حرفه ای باشد، نه کثیف.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال آینده محکم و با اقتدار کار خواهم کرد و با هیچ کس تعارف نخواهم داشت، افزود: خط مشی ما در کشور، نظام و استان، چارچوبه نظام است و با هیچ گروهی تعارف نداریم و هر کس کار کرد، دست وی را می بوسیم و با کسانی که انتخاب شده اند تعامل داشتیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: فضای مجلس دهم را مثبت می بینیم و مطمئن هستیم مجمع نمایندگان استان با اقتدار بیشتری نسبت به گذشته عمل خواهد کرد و در حال حاضر عامل وحدت بین همه توسعه است و استاندار محور توسعه استان کرمان است.
دغدغه مردم بحث چپ و راست نیست

وی بیان کرد: اگر این مسائل را پیگیری کنیم، مطالبه مردم است، دغدغه مردم بحث چپ و راست نیست و مردم به دنبال اشتغال فرزندانشان و اقتصاد و معیشت هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امروز امریکا تور جریان اقتصادی برای ما پهن کرده، گفت: برجام یک سکه دو رو بود که محدودیت های هسته ای را بپذیریم تا تحریم ها برداشته شود، مجلس آینده اگر به موضوعات توسعه اقتصادی و حل مشکلات مردم بپردازد، موفق خواهد بود و در غیر این صورت موفق نخواهد بود و نخستین روزهای مجلس دهم با برنامه ششم توسعه آغاز می شود و مهم ترین کار برای ریل گذاری برنامه ۵ ساله است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید از دعواهای سیاسی اجتناب شود، این دعواها برای مردم چیزی نداشته و باید به دنبال اثبات مبانی و ارزش های انقلاب که توسعه، تعالی و پیشرفت است، باشیم.

پورابراهیمی بیان کرد: مسیر ما مسیر شهدا و آرمان های شهداست و شاید برخی از این ناراحت و عصبانی هستند، که برای بنده هیچ اهمیتی ندارد و خداراشاکرم که بدنه و توده مردم رایشان به بنده بود و در کمتر حوزه ای بود که با اختلاف رای اول نباشم.

وی اظهار کرد: با هیچ کس دشمنی غیرمنطقی نداشته و با هیچ کس نیز عقد اخوت نبسته ایم و به همه کاندیداهای استان اعلام کرده ام که با هم همفکری کنیم، چه کسانی که رای آروده اند یا نه و با تمام توان از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد و آنها نیروهای انقلاب و نظام هستند.
فضای جامعه، عرصه خدمتگزاری است

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز عرصه جامعه، عرصه خدمتگزاری با رویکرد وحدت است و مرزکشی های سیاسی آفتی برای جامعه است که نتوانیم مسیر توسعه را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: شعار وحدت حول محور ولایت و توسعه استاندار کرمان را قبول داریم و امیدواریم همه گروه ها به این امر پایبند باشند.

پورابراهیمی در ادامه گفت: از عوامل اجرایی انتخابات در استان کرمان و سلامت انتخابات در استان و به ویژه حوزه کرمان و راور، استاندار، هیئت های اجرایی و نظارت، نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعات تشکر می کنم.

وی بیان کرد: یکی از مباحث مهم برای استان در چهار سال آینده، طرح های نیمه تمام است و طی سال های گذشته تلاش کردیم طرح های اقتصادی استان متوقف نشود و در زمینه مجوزها، تسهیل امور و … در استان کارهای خوبی صورت گرفته است.

نماینده کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: از اجرای پروژه های سنگینی که قرار است در استان انجام شود، حمایت می کنیم و همچنین اجرای پروژه های جدید و طرح های توسعه ای را دنبال خواهیم کرد و امیدواریم تحول اساسی در ساختار اقتصادی استان در سال آینده رخ بدهد و پروژه های زیادی آماده سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

وی افزود: در طرح های زیربنایی اقدامات خوبی در دست انجام است و در گازرسانی، در حوزه انتخابیه کرمان و راور ۹۷ درصد کار انجام شده و حوزه های باقی مانده تا سال ۹۶ به اتمام می رسد.

وی با بیا اینکه امیدواریم ظرف دو سال آینده بزرگ ترین خط انتقال آب به کرمان تمام شود و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در برقرسانی نیز که به اتمام رسیده و در حوزه انتخابیه کرمان و راور روستای بالای هشت خانوار نیست که برق نداشته باشد.

پورابراهیمی بیان کرد: اینها خدمات انقلاب و نظام است و کسی حق ندارد آنها را به نام خود مصادره کند و همه در وسع خودشان کمک کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در سطح ملی نیز چند کار مهم داریم و نخستین بحثی که پیگیری می کنیم، تحول ساختار نظام بانکی کشور است، زیرا ساختار کنونی ما را به موفقیت نمی رساند و به دلیل شرایط خاص اجراییِ امروز بانک ها، به شدت ساختار اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده و بوی ربوی بودن از آن می آید و واجب است نظام بانکی را از شبه ربوی به نظام بانکی اسلامی تبدیل کنیم و این امر اولویت نخست ماست.

ایران سختگیرانه ترین قانون کار را دارد

وی با بیان اینکه قانون کار و تامین اجتماعی موضوع دیگری است که آن را دنبال می کنیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از مسائل در این زمینه موجب عدم توسعه اشتغال شده و سختگیرانه ترین قانون کار در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: تجاری سازی علم از موضوعات مهم و مورد پیگیری خواهد بود که مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان تاکید بسیاری دارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه گفت: تمام تلاشمان را می کنیم که کمیسیون تا پایان سال لایحه بودجه را نهایی کند و با توجه به تاخیر ۴۵ روزه دولت در ارائه لایحه بودجه، نمی شد کار را انجام داد و صحبت های مطرح شده، کم لطفی آقای نوبخت است.

وی افزود: پیش بینی می شود در صحن علنی تا نیمه اردیبهشت بودجه را تمام کنیم و اواخر اردیبهشت در اختیار دولت باشد و از خردادماه بتواند اجرایی کند که خوشبختانه تعامل خیلی خوبی بین دولت و مجلس در زمینه بودجه ۹۵ وجود دارد.

پورابراهیمی گفت: دولت تاکنون لایجه چند دوازدهم را به مجلس نداده و این کار دو سه بار در دولت قبل نیز صورت گرفته و به دلیل اینکه بودجه در سال مورد بررسی تصویب شد، دولت درخواست تنخواه کرد.

وی بیان کرد: اگر دولت بخواهد از اول فروردن ماه پرداختی انجام دهد، باید به اذن مجلس باشد و هرگونه پرداخت باید براساس مجوزی باشد که به صورت تنخواه است و حاضر به تصویب آن هستیم و مشکلی به وجود نمی آید.

پورابراهیمی اظهار کرد: تعجب می کنیم که چرا دولت از این کار اجتناب می کند و این مشکل دولت است و مشکل مجلس نیست و هر پرداختی در سال آینده بدون اجازه مجلس، دخل و تصرف در بیت المال است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به مجلس نهم نمی رسد، تصریح کرد: نخستین اقدام ما در مجلس دهم این خواهد بود که در کرمان کارهای جدی در زمینه برنامه ششم انجام دهیم و نظام مهندسی کشاورزی پیشنهادات خود را داده اند که در برنامه ششم ببریم و اتاق بازرگانی، بانک و … می توانند این کار را بکنند و رسانه ها باید در این راستا همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: حوزه رسانه و مطبوعات در استان کرمان در حال ارتقاء است و از رسانه ها می خواهیم که روحیه مطالبه گری را در کرمان افزایش بدهند. می توانید فضای جامعه را نیز ترغیب کنید، به عنوان مثال مطالبات دانشگاه از نمایندگان را بیان کنید، یا اینکه چرا دانشگاه پای کار نمی آید؟ کدام مدیر در برنامه ششم توسعه پیشهاد داشته است؟

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: باید کارها رصد شده و مسائل شفاف بیان شود و بنده بیشترین تعامل را با رسانه ها دارم.

مبارزه با فساد را به جد دنبال می کنم

وی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با فساد را به جد دنبال خواهم کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم و نخستین گام در این زمینه این است که اطراف خودت فساد نباشد و دست های آلوده نمی توانند با فساد مبارزه کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه مبارزه با فساد دغدغه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: هجمه فساد اقتصادی علیه نظام و کشور به مراتب از فشار امریکایی ها بدتر است و اگر جلوی آن گرفته نشود، چالش آینده نظام جمهوری اسلامی فساد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز فساد در اقتصاد کشور ما تحریم ها بودند که از آن بابک زنجانی بیرون آمد.

منبع:ایسنا

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi