پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:01:03 - یکشنبه 24 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیمی از وقت مفید دولت گذشت هیچ پاسخ روشنی به وعده های انتخاباتی داده نشد /موضوعی که مردم را می رنجاند پیوند تمامی مشکلات داخلی کشور به نتیجه مذاکرات است
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با گذشت ۵۰ درصد از وقت مفید این دولت هیچ پاسخ روشنی به وعده های انتخاباتی داده نشد.

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با سخنان رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته گفت: در واقع کنفرانس مطبوعاتی دیروز آقای رئیس جمهور یک ارزیابی از گذشت ۵۰ درصد از عمر این دولت بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به فرصت ندادن به رسانه های منتقد در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: اگرچه هیچ اجازه و فرصتی به خبرنگاران رسانه های متنقد داده نشد که طرح موضوع و سوال کنند، اما همان خبرنگارانی که سوال می کردند یک محور اساسی را مطرح کردند و آنهم بحث تناسب جیب مردم با تورم و اوضاع اقتصادی کشور بود اما با وجود پیگیری خبرنگاران پاسخ شفافی به آن داده نشد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار اصلی و بنیادین رئیس جمهور یازدهم در زمان تبلیغات انتخاباتی این بود که تحول و گشایشی در معیشت مردم و زندگی روزانه مردم بوجود خواهد آمد و الان همه مطالبه آن شعار انتخاباتی و آن وعده را دارند اما در مقام پاسخگویی به این مطالبه اساسی مردم، توضیحات آقای رئیس جمهور واقعا مبهم بود و پاسخ شفافی نداشت.

وی با تاکید بر پیگیری شعارهای تبلیغاتی روسای جمهور در همه ادوار عنوان کرد: همه رئیس جمهورها در دوره ریاست بر قوه مجریه در مورد مسائل مختلفی صحبت می کنند ولی در طول دوران چهار ساله، خط اصلی، پیگیری وعده ای ست که به مردم دادند.

آلیا اظهار داشت: اگرچه در صحبتهای دیروز رئیس جمهور چندین بار تکرار شد که به وعده ها عمل شده است اما برخی وعده ها که روی آن مانور داده می شود مثلا بحث افتتاح مسکن مهر که همه می دانند اینها پروژه های نیمه کاره از دولت قبل بوده که افتتاح می شود و به دست مردم داده می شود.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص مطالبات مردم از دولت اذعان کرد: در واقع بحث اساسی مردم علاوه بر تلاش برای پیشرفت کشور و حفظ اقتدار و عزت کشور همین است که در واقع وعده رئیس جمهور درباره مسائل معیشتی و اقتصادی محقق نشده است.

وی ادامه داد: چیزی که مردم را می رنجاند این است که تمام موضوعات داخلی کشور به بحث مذاکرات پیوند داده می شود که غیر از کنفرانس دیروز در هفته گذشته هم رئیس جمهور اشاره کرده بود که آب خوردن ما هم بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور توضیح داد: در کنفرانس خبری دیروز مسائل مختلفی مطرح شد اما خط اصلی عمل به وعده های انتخاباتی بود که پاسخ روشنی به آن داده نشد و فقط توجیه شد مثلا بحث گرانی بنزین که از نظر اقتصادان های بیطرف در این شرایط بی موقع و نابهنگام بود تنها با تاکید بر تک نرخی شدن بنزین این کار توجیه شد.

فاطمه آلیا افزود: وقتی بنزین گران می شود به صورت مستقیم روی زندگی مردم اثر می گذارد زیرا وقتی راننده تاکسی بنزین گران می خرد، کرایه ها افزایش می یابد و این باعث می شود اجناس خردی که مردم به آن احتیاج دارند گران شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: رئیس جمهور وعده داد در آستانه هفته دولت با مردم صحبت کند اما این سوال همچنان باقی است که در آستانه دوسالگی عمر ریاست جمهوری روحانی و با گذشت ۵۰ درصد از وقت مفید این دولت چرا هیچ پاسخ روشنی به وعده های انتخاباتی داده نشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران مردمی با کرامت هستند و همه دغدغه شان مسئله اقتصادی نیست بلکه عزت و اقتدار کشور برای آنها در اولویت است اما پیگیری وعده های انتخاباتی و اینکه چند درصد از آن شعارها محقق شده است جزء حقوق مردم است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi