پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:20:18 - شنبه 22 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست مهدویت، غرب و سینمای هالیود در دانشگاه جیرفت برگزار شد
نشست مهدویت، غرب و سینمای هالیود با حضور پژوهشگر مهدویت، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت و جمعی از دانشجویان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد“، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جیرفت گفت: این نشست با هدف تبیین نگرش های غرب در رابطه با مهدویت در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر شاهرخی افزود: امروزه دشمن از هر نوع فضایی برای تخریب اسلام بویژه اسلام با محوریت مهدیویت استفاده می کند لذا باید در راستای هوشیاری نسل جوان در این رابطه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن با هزینه های میلیاردی و ساخت انواع نرم افزار های مجازی به دنبال تخریب دین، فضای اجتماعی و خانواده ها استو به دنبال رواج بعضی اخلاق های ناشایست در بین جوانان است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: باید جوانان در راستای مقابله با دشمن با بصیرت حرکت کنند و از طرفی این مقابله باید با هوشیاری و تفکر باشد.

در این نشست پژوهشگر مهدویت و امام جمعه شهرستان ارزوییه نیز گفت: برای ایجاد رسانه منتظر باید انگیزه های لازم را برای خدمت به امام در نیروها ایجاد کرده و آن را به عنوان یک جهاد رسانه ای و یک بعد انتظار ببینیم و روش های جدید رسانه های دنیا را رصد کنیم.

حجت الاسلام جواد نصرالله پور افزود: در دنیای کنونی مهمترین ابزار شکل گیری و گسترش اندیشه ها رسانه ها هستند افزود: این درحالی است که کشورهای غربی به خاطر تکنولوژی برتر رسانه ای در برجسته سازی اندیشه ها تاثیر دارند لذا هر تصویری که بخواهند از اسلام، شیعه و مهدویت در افکار عمومی دنیا شکل می دهند.
وی با بیان این مطلب که پروژه اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و تخریب و تحریف وجهه مهدویت در رسانه های غربی در حال اجرا است تصریح کرد: رسانه های دشمن این پروژه را به وسیله انواع رسانه اعم از مکتوب، دیجیتال، صوتی و تصویری به پیش می برند تا مخاطبان در دنیا را تحت تاثیر این هجوم رسانه ای که اسلام و مهدویت را به عنوان محور خشونت معرفی می کنند، قرار دهند.
حجت الاسلام نصرالله پور خاطرنشان کرد:  در مقابل این حرکت باید رسانه های متعهد  با روش های دشمن به این عرصه وارد شوند و به روشنگری و افشاگری اهداف دشمن بپردازند.
وی با بیان این مطلب که ماهیت اثباتی مهدویت اصیل مبتنی بر عقلانیت، قرآن و روایات است، تصریح کرد: رسانه های متعهد باید مهدویت و آرمان هایش را از حاشیه به متن جامعه ببرند.
وی مهمترین وظیفه رسانه را تبیین مولفه های جامعه منتظر و سبک زندگی مهدوی با کمک کارشناسان دانست.

حجت الاسلام نصراله پور ادامه داد: امروز غرب و سینمای هالیود به دنبال این مطلب هستندکه چهره اسلام را خشن جلوه دهند و در این راستا فیلم های بسیاری را با هزینه های بالا ساختند و در دنیا به نمایش گذاشتند.

در پایان نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان نیز برگزار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi