پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:46:01 - یکشنبه 31 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست تخصصی گردو با حضور پروفسور «فدریکو لوپز»
نشست تخصصی گردو با حضور پروفسور «فدریکو لوپز» از کشور اسپانیا در محل تالار اندیشه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” ؛صبح امروز، یکشنبه (۳۱ خرداد ۹۴)، نشست تخصصی گردو با حضور پروفسور «فدریکو لوپز» از کشور اسپانیا در محل تالار اندیشه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

در آغاز این این نسشت، که به همت دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه و با همکاری دانشکده کشاورزی و پژوهشکده باغبانی برگزار گردید، دکتر صیدنژاد؛ رئیس دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه باهنر، پس از خوشآمدگویی و ابراز خشنودی از حضور پروفسور «لوپز» در دانشگاه باهنر، هدف از برقراری این نشست را استفاده از آخرین دستاوردهای روز دنیا برای ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی در ایران و کرمان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: «دانشگاه شهید باهنر بالاترین رتبه دانشگاهی را در بین دانشگاه های جنوب شرق کشور داراست و در حوزه کشاورزی بسیار فعال می باشد».

دکتر صیدنژاد افزود: «دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه با همکاری دانشکده کشاورزی و پژوهشکده ی باغبانی تلاش کرده تا با دعوت از متخصصان برجسته خارج از کشور از تجربیات و تکنولوژی های آن ها برای بهبود محصولات کشاورزی  بهره مند شود».

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان همکاری های علمی بین المللی را در سطح دانشگاه های خارج از کشور گسترش داد».

پس از سخنان دکتر صیدنژاد، پروفسور لوپز نشست تخصصی را با موضوع هرس درخت گردو آغاز کرد و مباحثی در مورد ضرورت هرس درخت گردو و تأثیر آن روی میزان محصول دهی درخت، برداشت مکانیزه، لزوم هرس در تمام طول سال به منظور کنترل رشد درخت، به حداکثر رساندن فتوسنتز، تنظیم رطوبت و حذف شاخه های ضعیف و بیمار را مطرح نمود.

لازم به ذکر است پروفسور لوپز حدود ۳۲ سال به طور تخصصی روی درخت گردو مطالعه نموده و در این زمینه صاحب یک شرکت تخصصی در اسپانیاست که از سال ۱۹۷۷ در زمینه پرورش و احداث باغ های گردو مشاوره داده و تا به حال ۲۰ هزار هکتار باغ گردو در سراسر دنیا ایجاد کرده اند.

در پایان هدایایی به عنوان یادبود به ایشان اهدا شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi