پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:17:06 - یکشنبه 18 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخبگان کرمان همچنان از جذب در ادارات گله دارند
سرپرست بنیاد نخبگان کرمان گفت: نخبگان استان از جذب در دستگاه های اداری گلایه دارند که گله ای بجاست و امیدواریم مسیر استخدام برای آنها بهتر از گذشته فراهم شود.

به گزارش دانشجو آزاد: قاسم سرگزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان تصریح کرد: اشتغال مهمترین دغدغه نخبگان استان است، هر چند دستگاه های اداری طبق آیین نامه جذب نخبگان را در دستور کار دارند، اما برای ما راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان کرمان ۷۰۰ نفر را زیر پوشش دارد اظهار داشت: فراهم کردن فضا و ایجاد انگیزه برای فعالیت نخبگان، دانشجویان، دانش آموختگان، نخبگان حوزه های فرهنگی و هنری، کارآفرینان و غیره جزو وظایف اصلی بنیاد نخبگان محسوب می شود.

سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان افزود: استعدادیابی و شناسایی نخبگان در مقاطع راهنمایی و ابتدایی، اختصاص جوایز و تسهیلات به دانشجویان نخبه، حمایت های مالی و معنوی از رتبه های برتر المپیادی و جشنواره های علمی و غیره نیز توسط بنیاد نخبگان دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب جایزه شهید وزوایی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زیر نظر بنیاد نخبگان فراهم می شود و تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات پرداخت خواهد شد.

جذب ۱۲ نخبه کرمانی در شرکت های دانش بنیان

سرگزی ادامه داد: سال گذشته ۱۲ دانشجوی کرمانی در شرکت های دانش بنیان بورسیه شدند و شرایط حضور در صنایع نیز برای تعدادی از نخبگان فراهم شد.

وی گفت: در دوران دانشجویی نیز از نخبگان با طرح های نظیر حمایت از پایان نامه ها، برگزاری کارگاه های توانمندسازی، ایجاد فرصت های مطالعاتی داخلی و اعزام به خارج، پرداخت هزینه ماهانه کمک تحصیلی، جذب و اشتغال پس از فارغ تحصیلی حمایت می شود.

استخدام ۱۸ نخبه کرمان در دستگاه های اداری

سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان با اشاره به فرآیند استخدام نخبگان در دستگاه های اجرایی بیان کرد: با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی و بنیاد نخبگان، ۱۸ نفر از نخبگان استان کرمان در استانداری و مراکز وابسته جذب و استخدام شدند و آموزش و پرورش نیز ۱۰ نفر سهمیه برای جذب نخبگان اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: نخبگان با توجه به ضوابط و داشتن شرایط بدون فراخوان، جذب علمی وزارتخانه های علوم و بهداشت می شوند، همچنین در قالب جایزه شهید تهرانی مقدم از نخبگان در حوزه علم و فناوری نیز حمایت می شود.

حمایت از از نخبگان علوم حوزه علوم انسانی

سرگزی در ادامه با اشاره به اهمیت مباحث علوم انسانی در شرایط فعلی جامعه اظهار داشت: در راستای حمایت از رشته های علوم انسانی در قالب طرح شهید اژه‌ای از نخبگانی که رتبه های خاص را در کنکور سراسری کسب و به رشته های علوم انسانی ورود کنند از تحصیل تا اشتغال توسط بنیاد حمایت می شود.

توجه به نخبگان مناطق محروم

وی با اشاره به فعالیت در مناطق محروم استان کرمان به منظور استعدادیابی توسط بنیاد نخبگان اظهار داشت: اخیرا توسط بنیاد نخبگان استان اردوی جهادی پژوهشی، بالینی، آموزشی و مهارتی برای افراد با استعداد در منطقه زهکلوت برگزار شد و خلاقیت و استعداد یابی مناطق محروم در دستور کار بنیاد نخبگان است.

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جایزه تحصیلی

سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان بیان کرد: جایزه جذب در دستگاه های اجرایی و جایزه جذب در صنعت، جذب هیات علمی و جایزه استادیاران نیز از حمایت های مالی بنیاد نخبگان محسوب می شود و طی سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال در قالب جوایز تحصیلی برای ۴۷ نفر از نخبگان استان پرداخت شده است.

تدوین شاخص شناسایی نخبگان حوزه های مختلف

وی در عین حال در پاسخ به پرسشی درباره شاخص های نخبگی و شرایط احراز تاکید کرد: به جز نخبگان علمی برای شناسایی و حمایت از نخبگان دیگر رشته ها و حوزه ها مانند بخش های مهارتی، هنری و فرهنگی، جامعه فرهنگیان و معلولان، شاخص هایی در حال تدوین است.

سرگزی خاطر نشان کرد: از رسانه ها به ویژه خبرگزاری ایرنا انتظار داریم در راستای ایجاد انگیزه، استعدادیابی و انعکاس عملکرد در کنار بنیاد نخبگان استان کرمان باشند و آمدگی نقد نیز در این راه داریم.

داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تشریح نحوه سیاستگذاری خبری در این خبرگزاری ملی که از سال ۱۳۱۳ خورشیدی فعالیت دارد گفت: تدوین نظام‌مند راهبردهای کلان و نیز برنامه های عملیاتی در حوزه اطلاع رسانی از حوزه نخبگانی کشور ضرورت دارد که آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل مشترک داریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi