پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:28:07 - دوشنبه 14 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نحوه پذیرش دانشجو در آزمون دکتری تغییر کرد/بلاغ آئین‌نامه جدید به دانشگاه‌ها/برگزاری آزمون دو بار در سال
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییر در برگزاری آزمون دکتری گفت: آئین‌نامه جدید و بازنگری‌شده آزمون دکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش دانشجو آزاد ؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ آئین نامه جدید آزمون دکتری به دانشگاه‌ها، گفت: این آئین‌نامه از سال ۹۵-۹۶ اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازنگری آئین‌نامه با هدف تفکیک فرآیند سنجش علمی از فرآیند پذیرش دانشجو و اعتباربخشی و استانداردسازی آزمون‌ها و تقویت اختیار گروه‌های آموزشی انجام شده است، گفت: بر این اساس آزمون دکتری سالانه دوبار برگزار می‌شود و نتیجه آزمون نیز دو تا سه سال معتبر است.

وی با اشاره به جزئیات پذیرش این آزمون گفت: در آئین‌نامه جدید، دانشگاه‌ها برای پذیرش اعلام عمومی می‌کنند و داوطلب به دانشگاه مراجعه می‌کند و دانشگاه‌ها بر اساس شیوه نامه اعلام شده، داوطلبان مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

خدایی اضافه کرد: سپس فرد ثبت نام موقت را انجام می‌دهد اما دانشگاه اسامی را برای تائید نهایی به سنجش ارسال می‌کند و سنجش بر اساس حد نصاب عمومی اعلام شده، نمره آن فرد و رعایت فرآیندهای قانونی، پذیرش را نهایی می‌کند.

وی افزود: استعداد تحصیلی، آزمون زبان و دروس تخصصی در حد دروس پایه و اصلی رشته اصلی در این آزمون مدنظر است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi